Skoči do osrednje vsebine

Komunikacijska kampanja: Kreativnost za trajnostni razvoj

Kdaj do
Kje Virtualni dogodek
Video kampanja slovenskega predsedovanja Svetu EU o prispevku kulture in ustvarjalnosti k ciljem trajnostnega razvoja. Trajnostni življenjski slog kot odgovoren način življenja in ohranjanja planeta za prihodnje generacije je hkrati mednarodna politična zaveza in osebna izbira.

Leto 2021 je mednarodno leto kreativne ekonomije za trajnostni razvoj. Ta tema je bila v ospredju slovenskega predsedovanja Svetu EU tako v politični razpravi kot v konkretnih projektih, ki jih izvajamo skupaj s široko mrežo mednarodnih partnerjev (Future of Living Exhibition, Europe Readr Platform in AI debates).

Septembrska konferenca Future Unlocked! združena z Evropskim vrhom kreativnih industrij 2021 je k sodelovanju pritegnila tako oblikovalce politik kot tudi kreativne podjetnike iz več kot 40 držav.

Eden od ciljev je tudi ozaveščanje javnosti o prispevku kulture in ustvarjalnosti k ciljem trajnostnega razvoja. Slovensko predsedstvo Svetu EU je zato v sodelovanju s priznano fotografinjo Manco Juvan izdelalo sklop video zgodb o ustvarjalnih posameznikih, ki puščajo pomembno sled v svetu: v izobraževanju, gospodarskem razvoju, urbanih prostorih in širšem okolju.

V sodelovanju z nacionalnimi in mednarodnimi partnerji bodo te zgodbe distribuirane po vsem svetu med 29. novembrom in 3. decembrom 2021, tik pred World Conference on Creative Economy v Dubaju. Glavni mednarodni partner kampanje je UNCTAD.

Program:

30. november 2021: Kreativnost za kvalitetno izobraževanje

O kakovostnem izobraževanju (SDG4) priča zgodba projekta H2Student, ki ga vodi Matjaž Knez. Sprašuje se, kako navdihniti mlade za trajnostno mobilnost in nove vodikove tehnologije z ustvarjalnim pristopom v izobraževalnem sistemu. Mladim, ki so vedno bolj dovzetni za okoljsko problematiko, projekt na zanimiv način vzbuja zanimanje za poklice, povezane z vodikovimi tehnologijami.

1. december 2021: Kreativnost za gospodarsko rast

Podjetnik in oblikovalec ter direktor podjetja Donar, d. o. o., Matej Feguš pripoveduje pozitivno zgodbo o tem, kako s skrajšanim delovnikom zaposlenih narediti enako in vzdržno napredovati (SDG8). Podjetje, ki izhaja iz okoljske ozaveščenosti in družbeno odgovornega razmisleka, je prejelo številna priznanja domače in mednarodne skupnosti.

2. december 2021: Kreativnost za trajnostne skupnosti

Maša Cvetko, ena od arhitektk v združenju Prostorož, je prepričana, da so javni prostori vitalnega pomena za ohranjanje visoke kakovosti življenja v mestih. Verjame, da je vključitev prebivalcev v oživljanje zapuščenih delov mesta pravi način za oblikovanje demokratičnih, prilagodljivih in trajnostnih rešitev v mestih in skupnostih (SDG11).

3. december 2021: Kreativnost za okolje

Razvoj filozofije brez odpadkov (SDG13) v modnem oblikovanju in pazljivi izbiri materialov predstavlja oblikovalka Tina Princ z znamko Things I Miss. Na oblačila ne gleda le kot na kos materiala, temveč tudi kot na življenjsko filozofijo s konceptom sobivanja telesa, tkanine, giba in prostora. S krožnim oblikovanjem podaljšuje življenjsko dobo in uporabnost oblačil – naše druge kože.