Skoči do osrednje vsebine

V Sektorju za kakovost predpisov in razvojno načrtovanje stremimo k pripravi boljših predpisov in politik, tj. takšnih, ki temeljijo na študijah in dejstvih ter so pripravljene z vključevanjem javnosti oziroma deležnikov in obenem ne ustvarjajo nepotrebnih administrativnih bremen. V ta namen opravljamo naloge s področja boljše zakonodaje, odprave administrativnih ovir, razvojnega načrtovanja in kakovosti ter inovativnosti v javni upravi.

Naše poslanstvo je prispevati k izboljševanju kakovosti predpisov in politik ter s tem poenostaviti življenje prebivalk in prebivalcev ter poslovanje podjetij. Zavedamo se, da le kakovostna zakonodaja in politike izboljšujejo konkurenčnost gospodarstva in odprtost trga, izboljšujejo standard prebivalk in prebivalcev in povečujejo transparentnost ter krepijo zaupanje v javne institucije. Na sektorju izvajamo zlasti naslednje naloge:

  • sistemska in metodološka pomoč vsebinskim nosilcem predpisov v vseh fazah življenjskega cikla predpisov;
  • sodelovanje s ključnimi deležniki v procesu priprave predpisov in v času po njihovi uveljavitvi, vključno s pripravo posameznih predlogov ukrepov za odpravo administrativnih ovir;
  • sistematični pregled predlogov predpisov z vidika upoštevanja načel boljše zakonodaje in odprave ter preprečevanja administrativnih ovir;
  • sistemska in metodološka pomoč vsebinskim nosilcem dokumentov razvojnega načrtovanja v vseh fazah življenjskega cikla razvojnega načrtovanja in sistematični pregled predlogov dokumentov razvojnega načrtovanja z vidika načel razvojnih politik;
  • razvoj in uvajanje sistemov vodenja kakovosti v javni upravi;
  • koordiniranje inovacijske skupnosti v javni upravi, razvoja novih orodij, metod in pristopov pri oblikovanju javnih politik ter skrb za njihov prenos v širši prostor.

Smo skrbniki portala STOP Birokraciji, prek katerega prejemamo pobude za odpravo administrativnih ovir ali izboljšanje predpisov. Pobude proučimo, preverimo njihovo izvedljivost in usklajujemo aktivnosti za realizacijo. Del naših nalog je tudi skrb za realizacijo prejetih pobud, ki se preoblikujejo v ukrepe z jasno določenimi cilji, roki izvedbe in nosilci, združenih v aplikaciji Enotna zbirka ukrepov za boljše zakonodajno in poslovno okolje. 

Preko projekta Stičišče za oblikovanje politik omogočamo razvoj novih in celovitih rešitev na področju politik in ukrepov v javnem sektorju. Temeljni namen projekta je okrepiti proces so-oblikovanja javnih politik, ki prispevajo k prehodu v krožno gospodarstvo, in sicer zlasti z vključevanjem deležnikov v zgodnjo fazo priprave politik oziroma predpisov, tj. še preden je osnutek predpisa ali strategije izdelan in predložen v javno posvetovanje.

V organizacijah javne uprave uvajamo in spodbujamo uporabo modela CAF - Skupni ocenjevalni okvir za organizacije v javnem sektorju, ki je evropsko priznano orodje za nadzor kakovosti.

Na področju boljše zakonodaje, zaupanja in inovativnosti sodelujemo z različnimi mednarodnimi organizacijami, kot na primer OECD in Climate KIC.

Področja in teme

  • Kakovost in inovativnost v javnem sektorju

    V javno upravo vpeljujemo sisteme vodenja kakovosti in usposabljamo javne uslužbence za uporabo orodij kakovosti (model CAF). Spodbujamo pregled poslovanja, stalno izboljševanje, uvajamo inovativne metode dela in spremljanje poslovanja z vpeljavo ciljnega vodenja.

Storitve

Naziv storitve Institucija
Ministrstvo za javno upravo

Projekti

  • Namen Stičišča za oblikovanje politik je omogočiti razvoj novih in celovitih rešitev na področju politik in ukrepov v javnem sektorju preko sodelovanja in eksperimentiranja s široko raznovrstnimi skupinami ljudi. Želimo podpreti procese odločanja na način, ki vključuje raznolike deležnike, kot so nevladne organizacije, skupnosti, strokovnjaki, univerze, raziskovalni centri in podjetja.

  • Če hočemo doseči pomembne in ambiciozne cilje, so nujne sistemske spremembe in spremembe v vedenju, poleg tega pa močna politična volja, sodelovanje med različnimi zainteresiranimi stranmi in zavezanost dolgoročnim trajnostnim ciljem.