Skoči do osrednje vsebine

Državni sekretar, pristojen za področje srednjega in višjega šolstva ter izobraževanja odraslih
mag. Andrej Sotošek

Magister znanosti na področju menedžmetna neprofitnih organizacij z bogatimi pedagoško-andragoškimi in menedžerskimi izkušnjami na različnih ravneh izobraževanja.

Po končani gimnaziji v Celju je diplomiral na filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani kot profesor zgodovine in sociologije. V letu 2000 je zaključil podiplomski študij na Fakulteti za družbene vede  Univerze v Ljubljani.

Svojo karierno pot je pričel v letu 1983 kot učitelj zgodovine na Srednji gostinski šoli v Celju. V letu 1984 je pričel graditi svojo karierno pot na področju izobraževanja odraslih. Do leta 1989 je opravljal delo organizatorja izobraževanja odraslih in učitelja zgodovine v mladinskih oddelkih ter oddelkih za odrasle. V obdobju  med 1989 in 2001 je vodil UPI- Ljudsko univerzo v Žalcu. V letih med 2001 in 2008 je kot generalni sekretar vodil Zvezo ljudskih univerz Slovenije, v obdobju med 2008 in 2021 pa je kot direktor vodil Andragoški center Slovenije.

Vseskozi je bil strokovno vpet v razvoj sistema vzgoje in izobraževanja, s poudarkom na izobraževanju odraslih.  Kot strokovnjak je v letu 1996 sodeloval pri pripravi sistemske zakonodaje na področju vzgoje in izobraževanja in v kurikularni prenovi devetdesetih let prejšnjega tisočletja. Prav tako je sodeloval pri pripravi Bele knjige o vzgoji in izobraževanju iz leta 2011, pri pripravi Resolucije o Nacionalnem programu izobraževanja odraslih (ReNPIO) v letih 2013-2021 in 2022-2030. Bil je član Strokovnega sveta za izobraževanje odraslih, član Nacionalne komisije za poklicno maturo in član Delovne skupine za pripravo predloga Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023-2030.   

Pri svojem delu je vseskozi povezoval teorijo in prakso na vseh ravneh izobraževanja tako na lokalni, regionalni in državni ravni. Kot strokovnjak je sodeloval v mnogih nacionalnih in mednarodnih razvojnih projektih. V času vodenje Andragoškega centra Slovenije je aktivno sodeloval pri pripravi različnih razvojnih dokumentov na ravni EU v okviru Evropske zveze izobraževalcev odraslih (EAEA) in globalni ravni v okviru organizacije UNESCO.