Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI
Sektor za upravljanje in kibernetsko varnost opravlja naloge, ki se nanašajo na splošne in pravne zadeve, delo glavne pisarne in vložišča, mednarodne zadeve, kibernetsko varnost, sistem vodenja, usposabljanja, mentorstva ter podporo inšpekcijskemu nadzoru.

Področje splošnih in pravnih zadev, glavne pisarne in vložišča

V okviru splošnih in pravnih zadev sodelujemo pri pripravi predpisov na področjih, ki sodijo v pristojnost uprave, nudimo pravno pomoč v postopkih izdaje upravnih aktov in sodelujemo pri izvajanju mednarodnih pogodb ter veljavne zakonodaje na področju dela uprave. Prav tako skrbimo za razpolaganje s stvarnim premoženjem, pomagamo pri postopkih javnega naročanja, pripravljamo informacije javnega značaja, na podlagi veljavne zakonodaje in mednarodnih konvencij sodelujemo pri pripravi poročil, usklajujemo stališče uprave v okviru medresorskega usklajevanja, podpiramo izvajanje nekaterih sistemskih zakonov s področja varstva osebnih podatkov, varstva integritete in preprečevanja korupcije.

Opravljamo dela glavne pisarne, kar zajema skrb za vhodno in izhodno pošto, skrb za arhiviranje in nadzor arhiva, skrb za pogodbe in sodelovanje s finančno službo ministrstva, sodelovanje in pomoč pri organizaciji in izvedbi izobraževanj ter sestankov.

Področje mednarodnih zadev

Na področju mednarodnih zadev sodelujemo pri sklepanju in izvajanju dvostranskih in večstranskih mednarodnih pogodb s področja jedrske in sevalne varnosti, spremljamo evropsko in mednarodno zakonodajo ter mednarodne standarde in priporočila, sodelujemo s tujimi upravnimi organi s področja jedrske in sevalne varnosti ter organiziramo obiske zaposlenih v tujini in obiske tujih predstavnikov v Sloveniji. Usklajujemo tudi potek mednarodnih projektov tehnične pomoči tretjim državam.

Nadalje spremljamo in koordiniramo sodelovanje URSJV v mednarodnih organizacijah, ki se ukvarjajo z jedrsko in sevalno varnostjo, predvsem v Mednarodni agenciji za atomsko energijo (angleško International Atomic Energy Agency - IAEA), Agenciji za jedrsko energijo (angleško Nuclear Energy Agency - NEA) v okviru OECD, delovni skupini za jedrska vprašanja (angleško Working Party on Atomic Questions), v okviru Sveta EU, Zvezo zahodnoevropskih uprav za jedrsko varnost (angleško Western European Nuclear Regulator's Association - WENRA), Evropskem združenju regulatorjev s področja jedrskega varovanja (angleško European Nuclear Security Regulators Association - ENSRA), Združenju predstojnikov upravnih organov s področja varstva pred sevanji (angleško Association of the Heads of European Radiological Protection Competent Authorities - HERCA), Evropskem združenju upravnih organov pristojnih na področju prevoza radioaktivnih snovi (angleško European Association of Competent Authorities - EACA) in drugih.

Mednarodne pogodbe

Bilateralne pogodbe

Multilateralne pogodbe

Bilateralni mednarodni akti, ki niso mednarodne pogodbe

  • Memorandum o soglasju med Upravo Republike Slovenije za jedrsko varnost in Državnim uradom za jedrsko varnost Češke republike o izmenjavi informacij o zadevah jedrske in sevalne varnosti,
  • Memorandum o soglasju med Upravo Republike Slovenije za jedrsko varnost in Direktoratom za sevalno varnost Makedonije o izmenjavi informacij o zadevah jedrske in sevalne varnosti, 
  • Memorandum o soglasju med Skupino visokih predstavnikov za jedrsko varnost EU (ENSREG) in Mednarodno agencijo za atomsko energijo za izvajanje mednarodnih pregledov upravnega delovanja (IRRS misij) v državah članicah EU,
  • Memorandum o soglasju med Upravo Republike Slovenije za jedrsko varnost in Agencijo za sevalno in jedrsko varnost Bosne in Hercegovine o izmenjavi informacij o zadevah jedrske in sevalne varnosti,
  • Memorandum o soglasju med Upravo Republike Slovenije za jedrsko varnost in Državno jedrsko agencijo Republike Albanije o izmenjavi informacij o zadevah jedrske in sevalne varnosti,
  • Memorandum o soglasju med Upravo Republike Slovenije za jedrsko varnost in Ministrstvom za izredne razmere Republike Belorusije o izmenjavi informacij o jedrski in sevalni varnosti,
  • Memorandum o soglasju za sodelovanje in izmenjavo informacij o upravnih zadevah na jedrskem področju med Upravo Republike Slovenije za jedrsko varnost in predsednikom Državne agencije Republike Poljske za jedrsko energijo in
  • Memorandum o soglasju med Upravo Republike Slovenije za jedrsko varnost in Agencijo Kraljevine Maroko za jedrsko in sevalno varnost in varovanje o izmenjavi tehničnih podatkov in sodelovanju na področjih jedrske in sevalne varnosti.

Vsebine aktov so dostopne na spletni strani Odprti podatki Slovenije

Področje kibernetske varnosti

Delovno področje sektorja zajema zagotavljanje kibernetske varnosti na jedrskem področju, vzdrževanje zakonodaje, organizacijo vaj in izobraževanj ter sodelovanje z domačimi in mednarodnimi deležniki. Skrbimo za izvajanje politike informacijske varnosti Uprave za jedrsko varnost, izboljšujemo sistem odziva na kibernetske napade in ozaveščamo zaposlene o ključnih elementih kibernetske varnosti idr. V primeru kibernetskega napada, povezanega z jedrskimi ali radiološkimi dogodki, nudimo strokovno podporo, vključno z analizo posledic, oceno groženj in povezovanjem ključnih deležnikov. V mednarodnem okolju sodelujemo z Mednarodno agencijo za atomsko energijo, Evropskim združenjem regulatorjev s področja jedrskega varovanja (angleško European Nuclear Security Regulators Association - ENSRA), Zvezo zahodnoevropskih uprav za jedrsko varnost (angleško Western European Nuclear Regulators Association - WENRA), Svetovnim inštitutom za jedrsko varovanje (angleško World Institute for Nuclear Security - WINS), Mednarodnim centrom za teoretično fiziko (angleško International Centre for Theoretical Physics - ICTP) ter številnimi posameznimi državami po svetu.

Področje sistema vodenja

Na področju sistema vodenja izvajamo vzdrževanje sistema vodenja, kar vključuje redno preverjanje in posodabljanje dokumentacije sistema vodenja, izvajanje notranjih presoj in vodstvenih pregledov. Pri notranjih presojah sistema vodenja preverjamo skladnost izvajanja dela s standardi, predpisi in internimi postopki ter skrbimo za spremljanje in odpravo ugotovitev iz notranjih presoj. Organiziramo in izvajamo vodstvene preglede, kjer obravnavamo pomembne vidike delovanja URSJV, hkrati pa spremljamo izvajanje sklepov, sprejetih na teh pregledih.

Pripravljamo Letni plan dela URSJV ter kvartalno spremljamo uresničevanje zastavljenih ciljev iz Letnega plana. V začetku leta pregledamo tudi realizacijo Letnega plana dela za preteklo leto.

Pripravljamo register tveganj, ki omogoča obvladovanje potencialnih tveganj, saj za vsako tveganje pa vnaprej predvidimo ukrepe za zmanjšanje tveganj. Prav tako usklajujemo interna poročanja vodstva kolektivu, da so vsi zaposleni seznanjeni z najnovejšimi informacijami in usmeritvami. Poleg tega analiziramo in obravnavamo tuje in domače upravne izkušnje, kar nam omogoča uvajanje izboljšav ter širjenje dobrih praks na URSJV.

Ukvarjamo se tudi s spremljanjem zadovoljstva zaposlenih in strank, saj je to ključnega pomena za uspešno delovanje URSJV.

Posebno pozornost namenjamo varnostni kulturi pri strankah, kjer redno ocenjujemo stanje, hkrati pa izvajamo tudi samovrednotenje varnostne kulture, da zagotavljamo visok standard varnosti.

  • Poslovnik

    Dokumentacije