Slovenija in Bavarska o gospodarskih odnosih in izzivih prihodnosti
- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Govorila sta o možnostih nadaljnje krepitve gospodarskega sodelovanja bavarskih in slovenskih podjetij. Dogovorila sta se za obisk bavarskega ministra in gospodarske delegacije v Sloveniji na področjih digitalizacije, visoke tehnologije, transporta in logistike. Poleg tega bosta ministra vzpostavila reden bilateralni dialog s ciljem krepitve gospodarskega sodelovanja.
Ministra Počivalšek in Aiwanger sta ocenila gospodarsko sodelovanje kot dobro, kar dokazuje tudi pozitiven trend rasti tako blagovne kot storitvene menjave. Blagovna menjava med Slovenijo in Bavarsko je lani znašala 2,27 milijard evrov, kar predstavlja 19 % celotne menjave z Nemčijo in jo uvršča na 3. mesto med vsemi deželami po blagovni menjavi s Slovenijo, takoj za deželo Baden-Wurttemberg in deželo Severno Porenje-Vestfalija. Slovenski izvoz na Bavarsko je dosegel 1,33 milijarde evrov, uvoz pa 934 milijonov evrov. Ministra sta izpostavila pomen podpore malih in srednje velikih podjetij ter krepitve industrije.
Minister Počivalšek je v pogovoru izpostavil, da sta Nemčija in Bavarska za Slovenijo gospodarsko izjemno pomembni. V okviru možne nadaljnje krepitve sta ministra izpostavila področji industrije 4.0 in digitalizacije ter se zavzela za krepitev sodelovanja podjetij na tem področju. Po indeksu digitalne ekonomije (DESI, 2018) se Slovenija namreč uvršča na 15. mesto med 28-imi državami članicami EU. Po vključevanju digitalnih tehnologij v podjetja pa se Slovenija uvršča na osmo mesto, kar je precej nad povprečjem EU. Minister je izpostavil, da vidi možnosti za sodelovanje podjetij iz Bavarske in Slovenije pri nastajanju novih inteligentnih izdelkov, novih poslovnih modelov in nova omrežja.
Minister Počivalšek je na srečanju poudaril tudi nadaljnje sodelovanje na področju avtomobilske industrije: »V skoraj vsakem nemškem vozilu je komponenta, ki prihaja iz Slovenije. Avtomobilska industrija je pomembna za razvoj, inovacije in blaginjo v Evropi. EU mora prevzeti vodstvo na področju avtonomne vožnje in uporabe umetne inteligence v poslovnih modelih avtomobilske industrije,« je dejal minister in poudaril, da lahko slovenska podjetja ponudijo znanje, izkušnje in tehnologijo tudi na tem področju. Sogovornika sta se zato strinjala, da morata Slovenija in Bavarska okrepiti sodelovanje na področju vozil na alternativne vire energije.
Minister Počivalšek je sogovorniku predstavil tudi priložnosti za nadaljnja vlaganja nemških podjetij v Sloveniji, ki je zaradi svoje geostrateške pozicije, izobražene delovne sile, razvite infrastrukture in povezave z morjem preko Luke Koper ter spodbudnega poslovnega okolja čedalje bolj privlačna za tuje investicije. Prav zato je minister Aiwanger predlagal organizacijo bavarske gospodarske delegacije v Sloveniji na področjih digitalizacije, visoke tehnologije, transporta in logistike.
Priložnosti za sodelovanje so tudi na področju turizma, in sicer v obliki investicij. Minister Počivalšek je izpostavil tudi možnost organizacije kongresov in poslovnih dogodkov v Sloveniji ter povabil turistična podjetja iz Nemčije na Slovensko turistično borzo, Convento – kongresno borzo nove Evrope ter na turistično brozo »Natour Alpe Adria«.
Jutri se bo minister udeležil odprtja enega največjih sejmov s področja logistike in transporta v Evropi. Na sejmu se na skupnem razstavnem prostoru Slovenije tokrat predstavlja kar 19 podjetij.
Naj ponovno spomnimo, da je Nemčija za Slovenijo najpomembnejša gospodarska partnerica, s katero smo lani ustvarili 13,5 milijard evrov trgovinske menjave. To predstavlja 18 % vse trgovinske menjave Slovenije. Lani smo izvozili 7,4 milijard evrov oz. 10 % več blaga in storitev kot v letu 2017 ter uvozili 6,1 milijard evrov oz. 6 % več kot leto poprej. Nemčija je na petem mestu med najpomembnejšimi vlagatelji v naložbe v Sloveniji, ki so v 2017 znašale 1,1 milijarde evrov oz. za 4 % več kot v 2016. V Sloveniji deluje cca. 750 nemških družb oz. z nemško udeležbo. Zaposlujejo okoli 8 % vseh delavcev v Sloveniji, ustvarijo 15 % celotne prodaje in predstavljajo 20 % celotnega izvoza. Slovenska podjetja pa so investirala v Nemčiji v znesku 182 milijonov evrov oz. 210 % več kot v letu 2016.
Nemčija je za nas pomembna tudi s turističnega vidika, saj je lani Slovenijo obiskalo kar dobrega pol milijona nemških turistov, kar jo uvršča na drugo mesto takoj za Italijani. Pri tem so Nemci ustvarili največ nočitev med tujimi gosti v Sloveniji oz. 1,3 milijona nočitev.