Vgradnja sistema ERTMS/ETCS na odsekih železniških prog d.m.–Dobova–Zidani Most in Pragersko–Maribor Tezno in Maribor Tezno–Šentilj–d.m.
Cilj projekta je vgraditi sistem ETCS (European Train Control System - evropski sistem za nadzor in vodenje vlakov) nivoja 1 na delu X. koridorja, ki bo omogočil interoperabilno odvijanje železniškega prometa na odsekih železniških prog d.m.–Dobova–Zidani Most, Pragersko–Maribor Tezno in Maribor Tezno–Šentilj–d.m.
Za izvedbo del je bila dne 20.09.2017 podpisana pogodba v vrednosti 19,5 milijona evrov, z izvedbo projekta bo omogočena poenotenost evropskega železniškega sistema še na preostalih odsekih železniškega jedrnega omrežja v Sloveniji, s tem pa bo omogočeno tudi povečanje konkurenčnosti železniškega prometa.
Vgradnja sistema ERTMS/ETCS na prvem odseku, odseku d.m.–Dobova–Zidani Most, se je pričela v mesecu oktobru leta 2017 in je bila zaključena konec meseca avgusta letošnjega leta. Vrednost del je znašala 10,5 milijona evrov. Z dnem 2.9.2019 je bil sistem ERTMS/ETCS na odseku proge d.m.–Dobova–Zidani Most predan v poskusno obratovanje.
Uvedba v delo za vgradnjo sistema ERTMS/ETCS na odseku Pragersko–Maribor Tezno je predvidena v začetku meseca januarja leta 2020, decembra leta 2021 pa za odsek Maribor Tezno–Šentilj–d.m. Zaključek celotnega projekta je predviden v letu 2023.
Projekt je sofinanciran z EU sredstvi v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope v vrednosti 6,37 milijona evrov.
V pretekli finančni perspektivi je bil sistem ETCS nivoja 1, verzije 2.3.0d (Baseline 2), vzpostavljen na 412 kilometrih proge – od državne meje z Italijo, preko Sežane, Ljubljane, Zidanega Mosta, Pragerskega, Hodoša do državne meje z Madžarsko in na progi Divača–Koper.