2. tir in 3. razvojna os – državni zbor sprejel poroštveni zakon
»Zakon bo omogočil cenejše financiranje 2. tira in 3. razvojne osi,« je ob obravnavi predloga zakona pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Poslance je pozvala, naj zakon podprejo in tako »s polno paro nadaljujmo z izgradnjo obeh«.
Projekt Divača-Koper je pomemben projekt za razvoj Luke Koper in s tem celotnega slovenskega gospodarstva. Z izgradnjo nove železniške proge bomo ustvarili pogoje za ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšali bomo življenja ljudi, ki živijo ob obstoječi železniški progi Divača-Koper, tovor s cest bomo v še večji meri preusmerili na železnice in tako zmanjšali negativne okoljske vplive pretovora blaga.
Vse je pripravljeno tudi za začetek graditve 3. razvojne osi, s katero bomo še dodatno izboljšali izjemno geostrateško lego Slovenije v središču Evrope, in tako ustvarili pogoje za še več tujih naložb pri nas. S novo hitro cesto se bo Slovenija razvijala bolj enakomerno, Korošice in Korošci pa bodo končno dobili hitrejšo in bolj varno povezavo z Ljubljano in preostalo Slovenijo, ki si jo zaslužijo.
Zakon o poroštvu Republike Slovenije opredeljuje obveznosti družbe 2TDK d.o.o. iz naslova kreditov in dolžniških vrednostnih papirjev, najetih oziroma izdanih za financiranje izgradnje 2. tira železniške proge Divača–Koper. V zakonu pa so opredeljene tudi obveznosti družbe DARS d. d. iz naslova kreditov in dolžniških vrednostnih papirjev, najetih oziroma izdanih za financiranje izgradnje dela 3. razvojne osi.
S predlogom zakona se ureja podelitev državnega poroštva družbi 2TDK d.o.o. za financiranje projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača–Koper do skupne višine 417 milijonov evrov ter Družbi DARS d.d. za financiranje izgradnje dveh odsekov na 3. razvojni osi sever in izgradnje odseka na 3. razvojni osi jug v skupni vrednosti do 360 milijonov evrov. Za vse odseke, ki so vključeni v zakon, so že potrjeni investicijski programi.
»Če izvzamemo sanacijo bank, je bilo doslej unovčenih poroštev države manj kot en odstotek. Prepričana sem, da tudi unovčenja poroštva tudi pri teh projektih ne bo, saj so zelo natančno načrtovani viri za poplačilo teh posojil,« je poslancem povedala ministrica Bratušek. »Velikokrat v parlamentu omenjamo projekt TEŠ6, za katerega je država dala poroštvo, a tudi pri tem projektu, pri katerem je šlo res zelo veliko narobe, ni bil vnovčen en sam evro.«
Ministrica je spomnila na to, da so ministrstvo, vlada in 2TDK po trdih pogajanjih uspeli pridobiti do 250 milijonsko posojilo Evropske investicijske banke, ki pa ga ta pogojuje s sprejemom poroštva države za posojilo. Poleg tega Resolucija o nacionalnem programu razvoja prometa v RS za obdobje do leta 2030, ki jo je konec leta 2016 potrdil Državni zbor, določa, da so investicije družbe DARS, kot je projekt 2. razvojna os, pogojene s sprejemom poroštvenega zakona.
»Oba projekta sta opredeljena kot strateška v Nacionalnem programu razvoja prometne infrastrukture do leta 2030, oba imata za nas enako težo in zato smo zanju pripravili en zakon o poroštvu,« je povedala državna sekretarka ministrstva za infrastrukturo Nina Mauhler.