Japonske investicije v Slovenijo še vedno rastejo
- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Leta 2013 je po podatkih Banke Slovenije vrednost japonskih investicij v Sloveniji znašala 33,5 milijonov evrov, leta 2018 pa je znašala (glede na izvorno državo lastnika) 339,5 milijonov evrov. Od leta 2015 naprej, je bila Japonska v akcijskih načrtih internacionalizacije izbrana kot strateški prioritetni trg. Ta usmerjenost se je konkretizirala tudi v investicijskih projektih japonskih multinacionalk, katere je delegacija danes obiskala.
V podjetju Yaskawa Electric Co. se je državni sekretar sestal z vodjo operacij g. Zenke-jem, kateremu je predstavil trenutno gospodarsko klimo v Sloveniji in poudaril pomembnost njihove investicije v Kočevju. »Želimo si, da bi Yaskawa nadaljevala z investiranjem v Sloveniji«, je poudaril državni sekretar Cantarutti in dodal: »Dejstvo je, da je Japonska sinonim za kvaliteto in visoko tehnologijo in z investiranjem v Sloveniji nas postavljajo na zemljevid držav z odličnimi pogoji za tuje investicije«. Po koncu sestanku so si ogledali tudi proizvodni obrat robotov in raziskovalno – inovacijski center.
Delegacija se je sestala tudi z vodstvom podjetja Kansai Paint, ki ima v lasti slovensko podjetje Helios Domžale. Državni sekretar je na srečanju s predsednikom Kansai Paint g. Kunishi Mouri-jem povedal, da je Helios Domžale primer dobre prakse v smislu odpiranja centrov za inovativnost, raziskave in razvoj. »Zavedamo se, kako pomembni so visoko usposobljeni mladi ljudje in takšen center je resnično odlična priložnost za mlade kadre, ki se še morajo izpopolniti«. Za konec ga je povabil tudi na Blejski strateški forum, ki bo potekal 31. avgusta in 1. septembra 2020.
Dan je delegacija zaključila z obiskom sedeža podjetja Daihen, ki so investitorji v podjetje Daihen Varstroj iz Lendave. Vodstvo podjetja, na čelu z direktorjem g. Tecura Tajiri, je delegaciji predstavilo začetke in razvoj podjetja ter jim pokazalo proizvodne procese. Cantarutti je povedal, da ga izredno veseli dinamično poslovanje podjetja v Sloveniji. »Dobro je, da investirajo v nove proizvodne tehnologije, razvijajo izdelke z višjo dodano vrednostjo, izvajajo strategijo 5S in vpeljujejo tehnologijo 6S, država pa mora poskrbeti za predvidljivo, stabilno in konkurenčno poslovno okolje«.
Državni sekretar je na vseh sestankih poudaril, da ima Slovenija odlično lego v srednji Evropi, kar je za Japonce lahko odlična izhodiščna točka do evropskih trgov. Dodatna velika prednost je tudi veljavni Sporazum o ekonomskem partnerstvu med EU in Japonsko (EPA). Predstavnike podjetij je povabil tudi v Slovensko hišo v času Olimpijskih iger v Tokiu, ki bo odlična priložnost za nadaljnje navezovanje poslovnih stikov.