Dodatna pojasnila k Odloku o začasni prepovedi izvajanja nadzora vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite in rednega tehničnega nadzora hidrantnega omrežja
Vlada je sprejela Odlok o začasni prepovedi izvajanja nadzora vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite in rednega tehničnega nadzora hidrantnega omrežja v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 32/20), v nadaljevanju odlok. Ker se na terenu postavljajo določena vprašanja v zvezi z vgrajenimi sistemi aktivne požarne zaščite, posredujemo dodatna pojasnila.
Vlada je na podlagi obrazložitev sprejela odlok, ki začasno prepoveduje izvajanje nadzora vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite, kot ga določa Pravilnik o nadzoru vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite (Uradni list RS, št. 53/2019), v nadaljevanju pravilnik. Gre za sisteme, ki so načrtovani in v objekte vgrajeni na podlagi tehničnih rešitev, s katerimi je doseženo izpolnjevanje bistvene zahteve varnosti pred požarom po predpisih in drugih normativnih dokumentih, ki urejajo graditev, katerih veljavnost potrdil o brezhibnem delovanju je tri leta. V času uporabe morajo biti vzdrževani v skladu z navodili proizvajalcev sistemov, kar zagotavlja njihovo nemoteno delovanje.
Z odlokom se v vseh določbah ureja prepoved tistega dela nadzora, ki se nanaša na preizkuse, regulira se obdobje podaljšanja veljavnosti potrdil o brezhibnem delovanju vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite do 23. maja 2020. Po analogiji pravilnika, tudi odlok v nobeni določbi ne ureja tehničnega nadzora, t.j. kontrol, servisov, vzdrževanj vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite v skladu z navodili proizvajalcev, niti ne ureja prehodnosti podaljšanja tehničnega nadzora.
V pristojnosti zavezancev je, da se v obdobju obvladovanja epidemije COVID 19, odločajo za najnujnejše kontrole, servise, vzdrževanja vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite, pri čemer je treba upoštevati navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje https://www.nijz.si/sl/koronavirus-2019-ncov, ter poskrbeti za maksimalno varnost, tako vzdrževalcev kot naročnikov.