Vladni klicni center: dober primer sodelovanja v času epidemije
V vladnem klicnem centru, ki je bil ustanovljen na pobudo vladnega urada za komuniciranje in v sodelovanju z Ministrstvom za zdravje ter Kliniko za infekcijske bolezni in vročinska stanja UKC v Ljubljani, so od začetka marca na brezplačni telefonski številki klicnega centra odgovorili na res številna vprašanja.
Informacije o koronavirusu, bolezni covid-19, zaščitnih ukrepih in ukrepih sproščanja klicateljem daje 66 študentov višjih letnikov medicinske fakultete, ki jim strokovno pomagata dve zdravnici z infekcijske klinike, predstavnik Nacionalnega inštituta za javno zdravje, predstavnik Ministrstva za zunanje zadeve in predstavnik Civilne zaščite RS, občasno pa tudi predstavnica Inšpektorata RS za delo ter predstavnik Policije in Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
Mojca Matičič, sicer specialistka infektologinja, ki pri projektu sodeluje od prvega dne, je poudarila, da je dogajanje v klicnem centru izredno razgibano, študentje svetovalci pa na klice odgovarjajo z veliko zavzetosti ter predvsem z veliko željo pomagati ljudem: »Ključ za pripravo odgovorov je enostaven: kakovostna informacija, ki mora biti zanesljiva, verodostojna, preverjena, povedana na empatičen, prijazen in razumljiv način.«
V klicnem centru so v tem obdobju prejeli več kot 42 tisoč klicev – v povprečju to pomeni okoli 600 klicev dnevno, dnevni »rekord« pa so postavili dvakrat, ko so sprejeli celo več kot 1200 klicev. Povprečni klic je trajal približno tri minute, najdaljši pa kar uro in 29 minut.
Klicni center je zaživel že nekaj dni pred razglasitvijo epidemije v Sloveniji, do ponedeljka, 18. maja, je bil dosegljiv vsak dan v tednu. Z umirjanjem epidemioloških razmer pa so svetovalci na brezplačni telefonski številki 080 1404 po novem dosegljivi od ponedeljka do petka med 8. in 16. uro.