Skoči do osrednje vsebine

Sestanek s predstavniki Asociacije, Kolegija direktorjev slovenskih gledališč in Zveze kulturnih društev Slovenije

Državna sekretarka dr. Ignacija Fridl Jarc in Damjan Damjanovič, v. d. generalnega direktorja Direktorata za ustvarjalnost, sta se skupaj s sodelavci na ministrstvu sestala z Ingo Remeta in Tadejem Meserkom, predstavnikoma Asociacije, Urošem Korenčanom, predsednikom Kolegija direktorjev slovenskih gledališč in z dr. Tomažem Simetingerjem ter Jožetom Ostermanom, predstavnikoma Zveze kulturnih društev Slovenije.
Udeleženci sestanka med pogovorom z državno sekretarko

Sestanek na ministrstvu za kulturo

1 / 2

Državna sekretarka je uvodoma poudarila, da je ''prvenstvena naloga ministrstva za kulturo, da financira ustvarjalnost'', prisotne je seznanila s proaktivno težnjo ministrstva za čim učinkovitejše črpanje kohezijskih sredstev. Prizadevamo si namreč, da v prihodnjo finančno kohezijsko perspektivo (2021-2027), poleg digitalizacije, kulturnega in kreativnega sektorja, štipendij ipd. uvrstimo tudi več let zapostavljeno področje kulturne dediščine. Prav tako je dejala, da ''mora investicije v kulturo prepoznati tudi gospodarstvo, ne le na področju kulturnega in kreativnega sektorja, kjer se to že dogaja, ampak tudi na področju likovne umetnosti. Čeprav so odkupi že potekali, je danes sektor v krizi. Ministrstvo za kulturo lahko slednje spodbudi v okviru Zakona o vlaganjih v kulturo, ki pa ga bo treba uskladiti z Ministrstvom za finance.

Prisotni so vodstvo seznanili s problematiko s področja ljubiteljske kulture, samozaposlenih v kulturi, nevladnih organizacij in delovanja javnih zavodov. Državna sekretarka dr. Fridl Jarc je dejala tudi, da ministrstvo po koncu pandemije poskuša sproščati čim več razpisov, zlasti tistih, ki so sofinancirani s strani Evropske unije. Temeljno vodilo ministrstva je, da delovanje kulture tudi po pandemiji ne bo ogroženo. Asociacija je pozdravila oba interventna zakona v času epidemije koronavirusne bolezni Covid-19. Vodstvo ministrstva pa so navzoči seznanili s pobudo za kampanjo, ki bi na povezujoč, pozitiven način promovirala pomen in vlogo kulture v družbi ter v času postopnega sproščanja ukrepov nagovorila tudi nova občinstva.