Odštevamo sekunde do svetovne razstave Expo v Dubaju
Nosilka priprave predstavitve Slovenije na svetovni razstavi v Dubaju 2021 je javna agencija SPIRIT Slovenija. Sicer je to skupni projekt Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Slovenske turistične organizacije (STO), Ministrstva za zunanje zadeve in Urada Vlade Republike Slovenije za komuniciranje.
Expo bo združil svet v duhu solidarnosti in optimizma
Kot pravijo organizatorji, bo Expo 2020 v Dubaju med 1. oktobrom 2021 in 31. marcem 2022 združil svet v duhu solidarnosti in optimizma.
Expo kot globalni forum bo ponudil prostor za ustvarjanje in udejanjanje pozitivnih sprememb v spremenjenem svetu.
»Veseli nas, da se bo svet na tem srečanju spet združil in začel ustvarjati nove poslovne in osebne povezave. S sodelovanjem na Expu 2020 izkazujemo svojo zavezanost ustvarjanju močne in trajnostne prihodnosti. Če je bilo leto 2020 leto, ko se je svet skoraj ustavil, mora biti leto 2021 leto izjemnega, vsesplošnega pospeševanja doseganja nujnih globalnih ciljev. In čeprav so se časovni roki Expa morda spremenili, ostajajo naša udeležba in skupni cilji trdno nespremenjeni,« pravi Ajda Cuderman, državna sekretarka na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Slovenija bo v Dubaju nastopila pod sloganom Slovenia. Green Smart Experience.
Namen udeležbe na Expu 2020 v Dubaju je umestitev Slovenije na svetovni zemljevid kot trajnostne ter hkrati visokotehnološke in inovacijske države.
Obenem je to tudi promocija slovenskega gospodarstva in Slovenije kot turistične destinacije, ki omogoča povečanje prisotnosti slovenskih izdelkov in storitev tako na trgu Združenih arabskih emiratov kot na svetovnem trgu.
»Svetovna razstava v Dubaju je odlična priložnost, da kot država pokažemo, kako lahko naše vrhunske pametne in zelene tehnologije skupaj s slovenskimi ustvarjalnimi talenti prispevajo k boljšemu in bolj trajnostnemu svetu. Daje nam priložnost, da Slovenijo postavimo na svetovni zemljevid kot ustreznega in zanesljivega poslovnega partnerja ter privlačno destinacijo za obisk in raziskovanje,« pojasnjuje Ajda Cuderman.
Po njenih besedah bo paviljon obiskovalcem zagotovil edinstveno izkušnjo – osebno začutiti in odkriti, kako lahko naša država s svojim načinom življenja in naša podjetja z najsodobnejšimi rešitvami prispevajo k skupnemu cilju trajnostnega poslovanja, industrije in življenja.
Predstavitev Slovenije
Paviljon bo postavljen v tematskem sklopu Trajnost na 1.550 m2 velikem razstavnem prostoru, ki ga odlikuje odlična lega v neposredni bližini enega od treh vhodov na prizorišče svetovne razstave. Idejno zasnovo zanj je pripravil arhitekturni studio Magnet design, d. o. o., postavilo pa ga bo podjetje Riko, d. o. o.
Paviljon je arhitekturno zamišljen kot lebdeča zelena oaza na vodni blazini in prikazuje slovensko modrost, inovativnost in energijo.
Zasnovan je kot pametno okolje in bo obiskovalcem omogočal virtualni obisk in izkušnjo prihodnosti ter doživetje Slovenije z vsemi čuti z uporabo naprednih digitalnih rešitev. Paviljon se razprostira v treh nadstropjih. Pritličje je zamišljeno kot odprt prostor, ki obiskovalcem ponuja vpogled v slovenske znanstvene, športne in kulturne dosežke ter v izbrane slovenske izdelke široke potrošnje, zagotavlja pretočnost obiskovalcev in organizacijo različnih kulturno-umetniških prireditev in drugih srečanj. V prvem nadstropju, kje bo predstavljeno bistvo zgodbe o zeleni in pametni Sloveniji, bodo obiskovalci s pomočjo digitalnih vsebin in bogate multimedijske predstavitve celovito izkusili in občutili Slovenijo. V drugem nadstropju bo predstavljeno slovensko gospodarstvo in bo namenjeno različnim predstavitvam dobrih praks, organizaciji okroglih miz ter za poslovna mreženja.
Slovenija se je s samostojnim modularnim paviljonom prvič predstavila v Lizboni leta 1998 s projektom Slovenia – Terra Mystica. Projekt je ponazarjal spremljanje naravnega kroženja vode ter obiskovalce seznanjal z naravnimi znamenitostmi in lepotami Slovenije.
S poudarkom na človeku, naravi in tehnologiji se je Slovenija predstavila leta 2000 v Hannovru. Obiskovalci razstave so jo lahko spoznali kot deželo z veliko možnostmi za turistično dejavnost ter kot državo, ki gradi na lastnem znanju in je odprta v svet. Koncept predstavitve je bil »življenje in delo«.
Program pred dogodkom v Dubaju
Organizatorji svetovne razstave Expo Dubaj 2020, ki je bila zaradi pandemije covida-19 prestavljena za leto dni, so se odločili, da bodo v vmesnem času izvedli serijo virtualnih prireditev. V okviru tako imenovanega programa Pre-Expo želijo izkoristiti čas za uvajanje v tematike, ki se bodo odvijale naslednje leto, in tako državam ponuditi možnost, da predstavijo svoje delovanje na različnih področjih ter že vnaprej spletejo poslovne povezave.
Program bo upošteval predvidenih 11 tematskih tednov in mednarodne dneve ter se bo začel natanko leto dni pred odprtjem svetovne razstave, torej v začetku oktobra 2020.
Slovenija želi kar najbolje in v čim večjem obsegu predstaviti slovenska prebojna podjetja, zato bo v tematske tedne, predlagane s strani organizatorja, vključila tudi vsebine, ki so pomembne za promocijo slovenskega gospodarstva. Med njimi bodo: tovarne prihodnosti, razvoj materialov, e-mobilnost, les in pametne zgradbe.
Sorodne vsebine
-
Slovenski festival v Bruslju predstavil raznoliko in vsestransko uspešno Slovenijo
-
Športni junaki uspešno zastopali Slovenijo na olimpijskih igrah v Tokiu
-
Plečnikova dela vpisana na Unescov seznam svetovne dediščine
-
Zdravljica navdih za filmski poklon 30-letnici slovenske državnosti in prevzemu predsedovanja Svetu EU
-
30 let športnih uspehov
-
Luka Koper je zelena vstopna točka v osrčje Evrope
-
Posebna serija vozil I feel Slovenia
-
Ambasadorji slovenskega gospodarstva
-
Slovenci v samem vrhu himalajskih velesil
-
Odštevamo sekunde do svetovne razstave Expo v Dubaju