Skoči do osrednje vsebine

Hekaton: Skill Up! – kompetence prihodnosti za družbo 5.0

Danes smo v okviru Partnerstva za spremembe sodelovali na prvem hekatonu v letošnjem letu. Osredotočeni na kompetence za prihodnost, smo skušali najti rešitve, kako uskladiti pričakovanja izobraževalnih ustanov in mladih iskalcev zaposlitve s potrebami gospodarstva in državne uprave. Dogodek je potekal v sodelovanju Partnerstva za spremembe (v okviru projekta Inovativen.si), AmCham Slovenija, Pisarne za prenos znanja Univerze v Ljubljani in Digital Sustainability Foruma.
Na fotografiji so zapisani osnovni podatki o dogodku hekaton.

Oglasna pasica hekatona | Avtor: AmCham Slovenija

Časi se spreminjajo in znanja, ki so nekoč veljala kot pomemba pri iskanju zaposlitve in na delovnem mestu, danes niso več dovolj. V ospredje prihajajo kompetence, ki niso vezane na posamezne študijske smeri, med delodajalci pa so vedno bolj iskane. To so kompetence prihodnosti. Da znanje ne bo zaostajalo za trgom dela, da bomo zmožni reševati izzive visoko konkurenčnega globalnega trga in da se za usposobljen kader ne bo treba ozirati v tujino, smo se z izzivom soočili že danes.

Usklajenost med univerzitetnim znanjem in trgom dela je nujna, če želimo Slovenijo postaviti med 15 najbolj konkurenčnih držav sveta. A kako uskladiti pričakovanja podjetij in izobraževalnih programov z vključevanjem novih kompetenc, znanj, pobud in potreb gospodarstva ter javne uprave v najbolj perspektivnih panogah? 

O vsebini hekatona se je razmišljajo na pripravljalnem dogodku, ki je potekal en teden pred samim hekatonom. Glede na trenutne razmere v Sloveniji se je osredotočilo na naslednje tematike:

Kako narediti študentom privlačne programe?
Kako spodbuditi inovacijsko kulturo in interdisciplinarnost?
Kako privabiti prave talente?
Kakšna znanja in kompetence podjetja in javna uprava sploh potrebujejo?

Na pripravljalnem dogodku so se na koncu izoblikovali trije glavni izzivi:

  • Kako promovirati obstoječe aktivnosti s področja kompetenc prihodnosti?
  • Kako deležnike (študente, profesorje, delodajalce) motivirati za sodelovanje?
  • Kako zgraditi skupnost, ki bo deležnike povezovala?

Te so v skupinah reševali ključni deležniki – študentje, profesorji, podjetja in predstavniki iz javne uprave.

Predstavljenih je bilo 7 zanimivih idejnih rešitev, za katere so se organizatorji zavezali, da jih bodo tudi realizirali. Vsebino samih idejnih rešitev pa vam predstavimo v prihodnjem tednu, zato predlagamo, da nas spremljajte še naprej, da boste na tekočem z aktualnimi informacijami in izzivi.