Enostavneje in hitreje do svoje digitalne identitete
Če že imamo svojo digitalno identiteto (digitalno potrdilo SIGEN-CA ali mobilno identiteto smsPASS), je dostop do storitev, ki jih ponuja zVEM, precej enostaven. Za tiste državljane, ki pa tega še nimajo, smo sprejeli vrsto ukrepov, da bi jim pridobitev digitalne identitete olajšali.
Za elektronsko poslovanje (oddajo vlog, vpogled v podatke) namreč potrebujemo digitalno identiteto, torej potrdilo, s katerim potrdimo svojo istovetnost, tako kot v fizičnem svetu to storimo z veljavnim osebnim dokumentom.
Ministrstvo za javno upravo izdaja dva – kvalificirano digitalno potrdilo SIGEN-CA in mobilno identiteto smsPASS – oba sta brezplačna, pridobimo pa ju z enkratnim obiskom prijavne službe na upravni enoti. A ker so upravne enote v teh razmerah postale preobremenjene, je pridobitev digitalnih potrdil in smsPASS za državljane postala precej zamudna.
Zato na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije delo prijavnih služb začasno širimo na precej velik nabor dodatnih točk, ki so državljanom tudi dostopnejše. Tako se v teh dneh že vzpostavljajo dodatne prijavne službe za pridobitev mobilne identitete smsPASS na cepilnih mestih, finančnih uradih FURS, centrih za socialno delo in na lokaciji Ministrstva za pravosodje.
Lokacije (dodatne), kjer posamezniki lahko oddajo vlogo za smsPASS so naštete na spletni strani Državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST.
Navodila in napotki za pridobitev smsPASS ob registraciji v sistem SI-PASS.
Izjemno veseli smo tudi dobrega odziva županov na vabilo in poziv ministrov za zdravje in za javno upravo, da pomagajo pri vzpostavitvi prijavnih služb za izdajo smsPASS na cepilnih mestih, saj so hitro odreagirali in predlagali svoje zaposlene, ki bodo začasno delovali na cepilnih mestih kot referenti prijavne službe za pridobitev smsPASS.
Skupno je bilo sicer imenovanih že okoli 300 referentov iz približno 70 različnih institucij. Pred opravljanjem nalog smo in bomo vse zaposlene tudi ustrezno usposobili. Z dodatnimi prijavnimi točkami želimo prebivalcem čim bolj olajšati dostop do potrebnih potrdil. Nenazadnje, z digitalnim potrdilom, našim elektronskim ključem, lahko opravljamo številne storitve, oddajamo vloge ali vpogledamo v podatke na številnih portalih (eUprava, eDavki, zVem, eZPIZ, eVŠ…) in želeno storitev uredimo od doma, brez obiska urada in čakanja v vrsti.