Skoči do osrednje vsebine

Minister dr. Simoniti bo v Bruslju odprl dve razstavi in predstavil prednostne naloge s področja kulture

Minister za kulturo dr. Vasko Simoniti bo nocoj ob 19.30 v Evropskem parlamentu odprl razstavo sodobne slovenske likovne umetnosti Živimo v vznemirljivih časih. Jutri, v torek, 13. julija, ob 15. uri bo odprl drugo slovensko razstavo, ki bo v Bruslju na ogled v času slovenskega predsedovanja Svetu Evropske unije, razstavo kostumografa Alana Hranitelja Omara norega klobučarja v stavbi Justus Lipsius. Pred odprtjem razstave na sedežu Sveta Evropske unije bo minister v torek ob 9. uri na odboru Evropskega parlamenta za kulturo in izobraževanje (CULT) predstavil tudi prioritetne naloge slovenskega predsedovanja Svetu Evropske unije s področja kulture in avdiovizualnih zadev.

Zbrane na nocojšnjem odprtju razstave Živimo v vznemirljivih časih bo poleg ministra za kulturo dr. Simonitija nagovoril tudi predsednik umetniškega odbora pri Evropskem parlamentu prof. Karol Karski.

Kurator razstave sodobne slovenske likovne umetnosti, slovenski kustos Marko Košan je pripravil izbor del trinajstih slovenskih umetnikov in umetnic, ki sredi sodobne poplave vizualnih podob množičnih medijev iščejo nove poti slikarskega, kiparskega in fotografskega izraza, usmerjenega k novim utopijam (negotove) prihodnosti. 

Dela izbranih slikark in slikarjev – to so Suzana Brborović, Nina Čelhar, Tina Dobrajc, Mito Gegič, Aleksij Kobal, Ana Sluga, Miha Štrukelj, Sašo Vrabič, Uroš Weinberger in Joni Zakonjšek – nazorno kažejo pot, s katero danes slikarstvo išče svojo sodobno obliko v navzkrižju med vizualnimi kodi množičnih medijev in subjektivnostjo slikarskega izraza, zapiše v katalogu razstave kustos Košan. Na tej poti raziskovanja in iskanja avtorji in avtorice v svojih delih odpirajo vprašanja o smrti oziroma preživetju slikarstva, o odnosu med originalom in njegovo kopijo ter o položaju ustvarjalca v današnjem svetu, ko je »soočen z neusmiljenim diktatom množičnih medijev in njihovimi orodji plehke množične kulture ter dominacijo digitalno generiranih podob v vsakdanjem življenju,« kot zapiše kustos Košan.

Prav tako je fotografija kot prevladujoči medij sodobnih vizualnih umetnosti z digitalizacijo popolnoma razprla prostor zlorabi podobe. Med mnogimi odličnimi slovenskimi ustvarjalci, ki sugestivno in prepričljivo rešujejo zagate, v katerih se je s "krizo realnega" znašla fotografija, sta tudi na razstavi predstavljena fotografa Herman Pivk in Uroš Abram. 

Poleg slikark, slikarjev in fotografov se bo na razstavi s svojim delom predstavil tudi kipar Lujo Vodopivec. Njegovi skulpturi sta metafori človeškega hrepenenja, ki je v sodobnem svetu slej ko prej priključeno na simbolično elektronsko infuzijo, ob kateri usihajo želje in hirajo sanje. Vodopivec je v svojem delu včasih tudi preroški: skulpturo Virus je izdelal leta 2010, davno pred zdajšnjo aktualno pandemijo covida-19.

Pregled sodobne slovenske ustvarjalnosti bo v Bruslju ponujala tudi razstava kostumografa Alana Hranitelja Omara norega klobučarja v stavbi Justus Lipsius. Minister za kulturo dr. Simoniti jo bo odprl v torek, 13. julija, ob 15. uri. Zbrane bo poleg ministra nagovoril tudi generalni sekretar Evropske unije Jeppe Tranholm-Mikkelsen. 

Mednarodno uveljavljeni slovenski kostumograf Alan Hranitelj, ki deluje na področju opere, gledališča in filma, z Omaro norega klobučarja odpira vrata v neskončno barviti svet oblačenja. V različnih vitrinah bodo razstavljeni ročno izdelani srajčni kompleti iz avtorjeve omare s pripadajočimi klobuki. Gre za neverjetno drzno kombinacijo grafično in barvno razgibanih vzorcev v sozvočju materialov in oblik, ki bo edinstveno vizualno doživetje. Razstava močno presega polje kostumografije in simbolno sporoča, da smo združeni v raznolikosti.

Pred odprtjem te druge razstave, Omare norega klobučarja, bo minister dr. Simoniti v torek, 13. julija, ob 9. uri na Odboru Evropskega parlamenta za kulturo in izobraževanje (CULT) predstavil prednostne naloge slovenskega predsedovanja Svetu Evropske unije s področja kulture in avdiovizualnega sektorja.