Rezultati mednarodne raziskave o motnjah izobraževanja v času epidemije covid-19
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Pod okriljem UNESCA in IEA (Mednarodne zveze za evalvacijo izobraževalnih učinkov) je bila v letih 2020 in 2021 izvedena mednarodna raziskava REDS - raziskava o motnjah izobraževanja v času epidemije covid-19.
V raziskavi je sodelovalo 10 držav. Sodelovanje je sprva napovedalo več držav, vendar so prav zaradi okoliščin epidemije kasneje nekatere države od raziskave odstopile.
V raziskavi, ki jo je v Sloveniji s finančno podporo MIZŠ izvedel Pedagoški inštitut, je sodeloval reprezentativen vzorec 136 osnovnih šol.
V Sloveniji in večini sodelujočih držav je bila raziskava izvedena po drugem valu zaprtja šol, spomladi 2021. Osmošolci, učitelji in ravnatelji so odgovarjali na vprašanja štirih vsebinskih sklopov:
- o izvajanju učenja in poučevanja,
- o napredku učencev pri doseganju znanja,
- o dobrem počutju (well-being) učencev in učiteljev ter
- o pripravljenosti na prihodnje motnje v izobraževanju.
Vsi sodelujoči so v skladu z mednarodno metodologijo odgovarjali o izkušnji izobraževanja v prvem valu zaprtja in ponovnega odprtja šol spomladi 2020, kar pomeni, da so v Sloveniji osmošolci odgovarjali o izkušnjah izobraževanja v sedmem razredu. Ker so o izkušnji prvega vala sodelujoči v raziskavi odgovarjali v času po izkušnji že drugega vala zaprtja šol, so raziskovalci PI v mednarodni vprašalnik dodali tudi nacionalno vprašanje o primerjavi med obema izkušnjama.
Kljub okrnjeni mednarodni primerljivosti, ki je sicer dodana vrednost tovrstnih raziskav, je raziskava REDS za Slovenijo pomembna v nacionalnem okviru, kjer bodo podatki te raziskave pomembno dopolnjevali podatke spremljajočih nacionalnih evalvacijskih študij o ovirah izobraževanja v posebnih okoliščinah epidemije.
Rezultati raziskave REDS za Slovenijo bodo podrobneje predstavili na Pedagoškem inštitutu, na novinarski konferenci, predvidoma konec februarja.