115. redna seja Vlade Republike Slovenije
S predlogom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma v slovenski pravni red prenašamo del določb direktive EU 2019/1153 o določitvi pravil za lažjo uporabo finančnih in drugih informacij za namene preprečevanja, odkrivanja, preiskovanja ali pregona nekaterih kaznivih dejanj, s katerimi razpolagajo Urad Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja oziroma druge finančno obveščevalne enote. Prenašamo tudi del določb direktive EU 2019/2177, v skladu s katerimi se večina dosedanjih pristojnosti evropskih nadzornih organov po direktivi EU 2015/849 prenaša na Evropski bančni organ. Poleg tega s predlogom zakona podrobneje urejamo izvajanje uredbe EU 2018/1672, in sicer glede definicije gotovine, nabora podatkov, ki se zbirajo in izmenjujejo na podlagi te uredbe, ter možnosti izmenjave teh podatkov med finančnimi obveščevalnimi enotami.S predlogom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma v slovenski pravni red prenašamo del določb direktive EU 2019/1153 o določitvi pravil za lažjo uporabo finančnih in drugih informacij za namene preprečevanja, odkrivanja, preiskovanja ali pregona nekaterih kaznivih dejanj, s katerimi razpolagajo Urad Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja oziroma druge finančno obveščevalne enote. Prenašamo tudi del določb direktive EU 2019/2177, v skladu s katerimi se večina dosedanjih pristojnosti evropskih nadzornih organov po direktivi EU 2015/849 prenaša na Evropski bančni organ. Poleg tega s predlogom zakona podrobneje urejamo izvajanje uredbe EU 2018/1672, in sicer glede definicije gotovine, nabora podatkov, ki se zbirajo in izmenjujejo na podlagi te uredbe, ter možnosti izmenjave teh podatkov med finančnimi obveščevalnimi enotami.Predlog novega zakona vsebuje tudi nekaj izboljšav obstoječega zakona, ki v njegov koncept oziroma v njegove temeljne določbe ne posegajo, temveč z odpravo določenih nejasnosti, omilitvijo določenih zahtev in uvedbo dodatnih orodij oziroma možnosti pri izvajanju ukrepov s strani zavezancev ter mehanizmov za nadzor nad izvajanjem zakona zagotavljajo učinkovitejše obvladovanje tveganja pranja denarja in financiranja terorizma s strani zavezancev in izvajanje nadzora s strani nadzornih organov.
Poleg obstoječe ureditve strokovnih in znanstvenih naslovov, izhajajočih iz veljavnega zakona se s predlogom novega Zakona o strokovnih, znanstvenih in umetniških naslovih dodatno ureja:
- način tvorjenja umetniških naslovov po doktorskih študijskih programih tretje stopnje,
- uporaba študijskih področij v skladu s klasifikacijo Klasius-P-16,
- poimenovanje slovenskih strokovnih in znanstvenih naslovov v angleškem jeziku in
- uporaba znanstvenega naslova, pridobljenega po študijskih programih tretje stopnje na mednarodni izobraževalni instituciji, katere soustanoviteljica ali polnopravna članica je Republika Slovenija.