Slovo policijskega helikopterja po več kot 40 letih
Minister Hojs je povedal, da je eden od glavnih pogojev za dobro delo policije zadostno investiranje v opremo in kadre. »Še nikoli do sedaj v tridesetih letih samostojne države v policiji nismo zagotovili toliko sredstev in opreme za slovenske policiste, kar je rezultiralo tudi v najvišjih proračunih do sedaj v celotni naši zgodovini v letih 2022 in 2023.«
Poudaril je, da reševanje, gorsko reševanje, pomoč na cesti in podobno ostajajo naša naloga: »Prav zaradi majhnosti in raznolikosti Slovenije ter predvsem ker smo se državljani navadili, da nam v najtežjih trenutkih bodisi ob gorski nesreči bodisi ob nesreči na cesti, prevozu ranjenih pomagata Slovenska vojska ali slovenska policija.«
Zahvalil se je Letalski policijski enoti, Muzeju slovenske policije in Parku vojaške zgodovine v Pivki. Verjame, da bo helikopter prispeval k večji obiskanosti muzeja v Pivki in napovedal gradnjo novega policijskega muzeja v naslednjih treh letih v središču Ljubljane.
Helikopter Agusta Bell AB-212, ki ga v letalskem žargonu imenujejo Bravo, je svoje delo začel z jugoslovansko registrsko oznako, zaključil pa jo bo s slovensko, je povedal vodja Letalske policijske enote Dejan Kink. »Helikopter je v času svojega delovanja zamenjal pet barvnih shem. Poznan je po specifičnem zvoku letenja, ki nastane zaradi dveh krakov glavnega rotorja – zvok, ki prerašča v bobnenje. V takratni letalski enoti milice je pomenil skokovit tehnični napredek.«
Izdelan je bil v letu 1980. Policija ga je uporabljala predvsem za prevoz ljudi in opreme, desantiranje specialnih in posebnih enot iz helikopterja, reševanje v gorah in helikoptersko nujno medicinsko pomoč. Z njim so se praktično do danes lahko opravljale vse naloge Letalske policijske enote, za katere je naletel 9993 ur.
Lani smo Parku vojaške zgodovine v Pivki že predali najstarejši policijski čoln P-111.