Odvila se je prva Nacionalna kolesarska konferenca
Kolesarska infrastruktura je temelj, na katerem se lahko razvijajo ostale kolesarske storitve, ob tem pa je prav tako pomembno sodelovanje z ostalimi deležniki na področju kolesarstva, sprememba navad in prometne kulture ter izboljšanje sobivanja vseh na skupnih poteh.
Darko Trajanov, generalni direktor Direktorata za trajnostno mobilnost in prometno politiko na Ministrstvu za infrastrukturo, je poudaril, da je kolo v Sloveniji zagotovo eden najbolj trajnostnih prevoznih sredstev za vsakodnevne poti. »Ministrstvo bo v letih od 2019 do 2023 vložilo preko 200 milijonov evrov, s katerimi bo zgrajenih preko 500 km kolesarskih povezav, veliko tudi s pomočjo evropskih sredstev. Naj poudarim še, da ministrstvo v okviru medresorske delovne skupine pripravlja Strateški načrt za razvoj kolesarstva, katerega osnutki ukrepov bodo s strani mojih strokovnih sodelavcev predstavljeni na konferenci. V naslednjem letu predvidevamo sprejem tega strateškega dokumenta, ki bo usmerjal naše bodoče delo in investicije. Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije smo lansko leto uvozili skoraj 100.000 koles, ki so vredna preko 50 milijonov evrov. Naj nam ne stojijo parkirana v garaži, začnimo se voziti z njimi,«je načrte za nadaljnji razvoj kolesarstva v Sloveniji predstavil Trajanov.
K sodelovanju smo pritegnili tako domače kot tuje strokovnjake in odprli ključne teme, povezane s kolesarjenjem. Med predavatelji so bili tudi gostje iz tujine, ki so z nami delili dobre prakse iz svojih okolij.
Na okroglih mizah so sodelujoči osvetlili izzive kolesarstva kot turistične strategije ter pomembnost sodelovanja deležnikov na področju kolesarstva in turizma na poti do boljšega kolesarskega turističnega produkta, kot tudi umeščanja kvalitetne kolesarske infrastrukture kot osnovnega predpogoja za razvoj kolesarstva in spremembo potovalnih navad. Prav tako je bila izpostavljena prednost vključevanja lokalnega prebivalstva v kolesarski turizem in sinergije, ki ob tem lahko nastanejo. Posvetili smo se tudi temi dnevne mobilnosti na trajnosten način in kako s kolesarjenjem prispevamo k razogličenju družbe ter kaj je potrebno storiti, da bomo dosegli dvig prometne kulture vseh udeleženih v prometu.