Skoči do osrednje vsebine

Ministrica na konferenci Sveta Evrope o povezovanju umetne inteligence in izobraževanja

  • Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo
Danes je ministrica za digitalno preobrazbo dr. Emilija Stojmenova Duh v Strasbourgu nastopila na konferenci Sveta Evrope pod naslovom »Umetna inteligenca in izobraževanje« in na bilateralnih srečanjih izmenjala poglede s številnimi sogovorniki s področja digitalne preobrazbe.
Ministrica je imela nagovor na konferenci Sveta Evrope pod naslovom »Umetna inteligenca in izobraževanje«

Ministrica se je udeležila konferenci Sveta Evrope pod naslovom »Umetna inteligenca in izobraževanje«

Svet Evrope se je na izzive vpliva umetne inteligence (UI) na izobraževanje odzval s projektom »Umetna inteligenca in izobraževanje«, čigar cilj je priprava uporabnih priporočil za države članice, ki bodo pomagala zagotoviti uporabo in poučevanje Ul v izobraževanju za skupno dobro.

Del projekta je tudi dvodnevna konferenca »Umetna inteligenca in izobraževanje: kritičen pogled skozi prizmo človekovih pravic, demokracije in pravne države« (18. – 19. oktober 2022). Prvi dan konference, na kateri je spregovorila tudi ministrica dr. Emilija Stojmenova Duh, je namenjen poučevanju Ul v izobraževanju, medtem ko se bodo na drugi dan osredotočili na uporabo Ul v izobraževanju. V nagovoru je ministrica poudarila izreden pomen umetne inteligence pri zagotavljanju višje kakovosti življenja, za kar pa je nujno zagotoviti dostop do digitalnih tehnologij, ki morajo biti vključujoče, varne, zanesljive in trajnostne. Glede varnosti in zanesljivosti se priključuje mnenju Sveta Evrope, ki zagovarja odgovoren pristop do razvoja, uvajanja in uporabe digitalnih tehnologij ter pristop, ki temelji na človekovih pravicah. Ko govorimo o umetni inteligenci, je zaupanje namreč ključno in prav zato je pomembno v ospredje postavljati etično tehnologijo, varnost, človekove pravice, vključenost, demokracijo in vladavino prava. Kljub morebitnemu vtisu, da bi tako široko zastavljen pristop do umetne inteligence v praksi lahko upočasnil razvoj in uvajanje te tehnologije, pa se ministrica strinja, da je vsekakor potreben in dolgoročno koristen.  

Ministrica se je v sklopu obiska udeležila tudi več bilateralnih srečanj. Na sestanku z Matjažem Grudnom, direktorjem Direktorata za demokratično sodelovanje, Villanom Qiriazijem, vodjo Oddelka za izobraževanje, in Patrickom Penninckxom, vodjo Oddelka za informacijsko družbo, se je ministrica pogovarjala o konkretnem sodelovanju Slovenije in Sveta Evrope in sicer na področjih umetne inteligence in podatkovne ekonomije, kjer ima Slovenija dolgoletne izkušnje in znanje. Leto 2025 je Svet Evrope razglasil za leto digitalnega državljanstva, zato bi na tem področju s Slovenijo želeli oblikovati pilotne projekte, ki bi jih razvili za potrebe celotne organizacije.

Na srečanju s Thomasom Schneiderjem, predsedujočim Odboru za umetno inteligenco (CAI), je pogovor tekel o Konvenciji Sveta Evrope o umetni inteligenci (UI), ministrica dr. Stojmenova Duh pa je predstavila uporabo UI v Sloveniji. Gospod Schneider je poudaril, da »pri umetni inteligenci ne smemo dopustiti, da bi vladavino prava nadomestila vladavina algoritmov«.

Temu je sledil sestanek s Claudio Luciani, direktorico Direktorata za človeško dostojanstvo, enakost in upravljanje, kjer sta z ministrico izmenjali poglede na področje zaupanja v digitalno tehnologijo in institucije, sovražni govor na spletu in dezinformacije.

Na kosilu so se ministrici pridružili Wayne Holmes, Jen Persson in Irene-Angelica Chounta, strokovnjaki s področja umetne inteligence in izobraževanja (AI&ED), kjer je pogovor tekel o umetni inteligenci ter pripravi raziskave in poročila o umetni inteligenci in izobraževanju.

Dan je ministrica zaključila še z enim pomembnim bilateralnim srečanjem z Bjørnom Bergejem, namestnikom generalne sekretarke Sveta Evrope. Govorila sta o vplivu digitalnih tehnologij na področja dela, ki jih pokriva Svet Evrope in se strinjala, da Slovenija postane aktivnejša članica Sveta Evrope na področju digitalne preobrazbe.