»Ugrizni se v sovražni jezik!«, kampanja proti sovražnemu govoru na spletu
- Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo
V kampanji »Ugrizni se v sovražni jezik!« ljudi ozaveščamo o nesprejemljivosti sovražnega in žaljivega govora, ki je v zadnjih letih tudi v Sloveniji doživel porast na družbenih omrežjih. V ta namen smo v sodelovanju s Socialnim marketingom Iz principa, ki je projekt Združenja DrogArt, izdelali serijo kratkih videov. V videih protagonist, ki pooseblja družbena omrežja, znane slovenske športnice in športnike sooča z njim namenjenimi sovražnimi in žaljivimi zapisi na družbenih omrežjih. V prvi seriji videov so nam ob tej pomembni temi na pomoč priskočili nogometaš Markos Tavares, paraolimpijka Tanja Cerkvenik, smučarski skakalec Cene Prevc, rokometašica Barbara Lazović in odbojkar Jani Kovačič. Občutek tesnobe, ki ga gledalci zaznamo ob poslušanju zmerljivk in sovražnega govora, nas postavi v vlogo žrtve sovražnega govora.
Pojem sovražni govor v Službi vlade za digitalno preobrazbo razumemo v smislu opredelitve Sveta Evrope, ki se v osnovi nanaša na negativno komunikacijo do deprivilegiranih družbenih skupin:
»Izraz sovražni govor zajema vse oblike izražanja, ki širijo, spodbujajo, promovirajo ali opravičujejo rasno sovraštvo, ksenofobijo, antisemitizem ali druge oblike sovraštva, ki temeljijo na nestrpnosti, vključno z nestrpnim izražanjem agresivnega nacionalizma in etnocentrizma, diskriminacijo in sovražnostjo do manjšin, migrantov in oseb priseljenskega porekla.«
Pri vprašanju sovražnega govora gre za izredno kompleksen pojav, ki zahteva dolgotrajno obravnavo in širše ozaveščanje, hkrati pa bolj dorečeno zakonodajo. Zato Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo na tem področju sodeluje tudi z drugimi ministrstvi in deležniki, ki bodo lahko ustrezno naslovili reševanje opisane problematike.