Šolanje v inkluzivnem učnem okolju je civilizacijski standard
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Na posvetu je sodelovalo 160 učiteljic in učiteljev, strokovnih delavk in delavcev ter ravnateljic in ravnateljev. Uvodno predstavitev je imel dr. Simon Slokan, glavni inšpektor Inšpektorata RS za šolstvo in šport, ki se je dotaknil vprašanj, povezanih z nujnostjo in dolžnostjo zagotavljanja varnega in spodbudnega učnega okolja v vzgoji in izobraževanju. Raziskovalke in raziskovalci Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru so predstavili ugotovitve raziskave o nadlegovanju in trpinčenju mladostnic oz. mladostnikov z oviranostmi, ki jo je izvajala raziskovalna skupina pod vodstvom izr. prof. dr. Aleša Bučarja Ručmana. V raziskavi so preverjali ozadje odnosa do vrstnic in vrstnikov z oviranostmi v šolah z inkluzijo. Članica raziskovalne skupine doc. dr. Tinkara Pavšič-Mrevlje je predstavila ugotovitve raziskave, ki se dotikajo psihološkega vidika nadlegovanja in trpinčenja, asistentka Ajda Šulc pa je osvetlila problematiko nadlegovanja in trpinčenja prek spleta. Dr. Mitja Sardoč s Pedagoškega inštituta je naslovil vprašanja in pasti, s katerimi se srečujeta koncept in ideja inkluzije.
Posvet je zaključil slovenski paralimpijec Gal Jakič, s predstavitvijo osebne zgodbe šolanja v izobraževalnem okolju z inkluzijo. Udeleženke in udeleženci so zaključili, da je šolanje v varnem, spodbudnem in inkluzivnem učnem okolju civilizacijski standard, ki ga morajo vsi vključeni ohranjati in zagotavljati. Takšne raziskave pa so nujno potrebne za razumevanje razmer in odnosov v šolskem okolju.