Strokovno srečanje s predstavniki estonskega zavoda za zdravstveno zavarovanje
Slovensko zdravstvo je namreč na pragu velikih sprememb in pri implementaciji slednjih bi nam lahko odlično služile izkušnje iz tujine. Dostopnost do kakovostnih in pravočasnih zdravstvenih storitev je ena od naših temeljnih zavez in ciljev, h katerim stremimo. Pri razvijanju močnega in dobro organiziranega zdravstvenega sistema so nam lahko v pomoč tudi znanje, izkušnje in primeri dobrih praks iz tujine.
Ob obisku estonskega Zavoda za zdravstveno zavarovanje oziroma Estonskega sklada za zdravstveno zavarovanje (Estonsko Eesti Haigekassa), je minister vodstvo povabil na obisk in predstavitev njihovega dela v Sloveniji. Povabilu so se odzvali predsednik upravnega odbora Rain Laane, članica upravnega odbora Pille Banhard, vodja razvojnega oddelka Jaarika Järviste in vodja oddelka za partnersko komuniciranje Marko Tähnas.
Srečanje v Cankarjevem domu je bilo v prvi vrsti namenjeno podrobnejši seznanitvi slovenske strani z zakonodajnimi in sistemskimi rešitvami ter primerom dobre prakse delovanja estonskega zdravstvenega varstva v povezavi z zdravstvenim zavarovanjem in upravljanjem zdravstvenega zavarovanja. Zdravstveno zavarovanje v Estoniji je organizirano po načelih solidarnosti, enakih pravic in obravnave vseh zavarovancev skladu z veljavno zakonodajo.
Glavna vloga estonskega zavoda za zdravstveno zavarovanje je organizirati nacionalno zdravstveno zavarovanje, da se vsem zavarovanim osebam zagotovi dostop do potrebnih zdravstvenih storitev, zdravil, medicinskih pripomočkov in ustreznih denarnih dajatev.
"Dogovorjeno je, da nam bodo tako Finci kot Estonci pomagali pri naši reformi," je ob robu strokovnega srečanja povedal minister. "Ponujena roka, sodelovanje in nasveti bodo omogočili, da bomo dobršen del potrebnih sprememb vključili že v napovedano zdravstveno reformo."
Predsednik upravnega odbora Estonskega sklada za zdravstveno zavarovanje Rain Laane je poudaril, da njihov moderniziran sistem spremlja delo zdravnikov. "Priporočamo do 12 ur dela dnevno, sistem pa beleži, koliko zdravnik dela v javnem in privatnem sektorju in za koliko je presegel omejitev." Njihova institucija v celoti nadzira ne le plačevanje in opravljanje, pač pa tudi kvaliteto zdravstvenih storitev, ob tem pa so podatki o toku finančnih sredstev javni in transparentni.
-
Predstavitve