Slovenija krepi promocijo gospodarstva in turizma na trgu Združenih držav Amerike
V sklopu slednje bo Slovenija že drugo leto zapored v Dallasu izvedla poslovno-investicijski dogodek, na katerem bodo celostno predstavljeni slovensko gospodarstvo, turizem in investicijske priložnosti na obeh straneh. Dallas je lahko za slovenska podjetja odlična odskočna deska zaradi prepoznavnosti in priljubljenosti košarkarskega zvezdnika Luke Dončića.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport skupaj z agencijo SPIRIT Slovenija in Slovensko turistično organizacijo (STO) ter drugimi partnerji letos ponovno pripravlja gospodarsko delegacijo, poslovno-investicijsko konferenco ter poslovni dogodek za turistična podjetja v Dallasu. Dogodek, ki bo potekal 6. in 7. aprila, predstavlja nadaljevanje uspešne lanskoletne zgodbe in eno v vrsti aktivnosti v sklopu večletne kontinuirane promocije Slovenije, njenega gospodarstva, investicijskih priložnosti in turizma na ameriškem trgu.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je izpostavil: »Slovensko gospodarstvo je izrazito izvozno usmerjeno. Pretekle krize so pokazale, da moramo nadaljevati z njegovo internacionalizacijo, pri tem pa razpršiti gospodarsko in turistično vlaganje tudi na trge izven EU. Združene države Amerike so opredeljene kot naš prioritetni trg s številnimi priložnostmi, Texas pa je drugo največje gospodarstvo v ZDA in deseto največje na svetu. Za prodor slovenskih podjetij na ta trg je potrebna večletna stalna prisotnost. Zato želimo našim podjetjem pomagati odpirati vrata s skupnim, usklajenim in celostnim pristopom k promociji Slovenije in h krepitvi gospodarskega sodelovanja.«
Dva dni intenzivnega dogajanja v Dallasu
V sklopu dvodnevnega dogodka bo v Dallasu izvedenih več poslovno-promocijskih aktivnosti, ki povezujejo gospodarstvo, znanost, turizem in šport. SPIRIT Slovenija bo 6. aprila organiziral poslovno-investicijsko konferenco. Udeleženci bodo med drugim spoznali slovensko in dallaško poslovno in investicijsko okolje, odprte priložnosti ter primere uspešnih poslovnih zgodb slovenskih podjetij na trgu ZDA. Temu bodo sledili individualni poslovni pogovori in mreženje med slovenskimi in ameriškimi podjetji (B2B srečanja). STO bo na isti dan izvedla delavnico za turistična podjetja »Texas čuti Slovenijo«, na kateri se bo najmanj 40 ameriškim organizatorjem potovanj in turističnim agencijam predstavilo okoli 15 slovenskih turističnih ponudnikov in destinacij, med drugim tudi mesto Ljubljana kot turistična destinacija, privlačna za obisk v vseh letnih časih. Župana Ljubljane in Dallasa pa bosta predstavila možnosti za povezovanje in sodelovanje med obema mestoma.
V petek, 7. aprila, bodo člani delegacije obiskali več ameriških podjetij ter imeli poslovne pogovore z ameriškimi potencialnimi poslovnimi partnerji, svetovalnimi podjetji in drugimi predstavniki ameriškega poslovnega okolja.
Podroben program je na voljo na spletni strani Texas feels Slovenia 2023, prijave podjetij v delegacijo pa so še v teku.
Vrhunec bo dogajanje doseglo 7. aprila zvečer, ko bo potekala NBA košarkarska tekma med Dallas Mavericks in Chicago Bulls, poimenovana 'I feel Slovenia Night'. Dogodek bo STO skupaj z Uradom Vlade RS za komuniciranje (UKOM) in Turizmom Ljubljana izkoristil za široko promocijo Slovenije z oglaševanjem na in ob igrišču, v času prekinitev tekme in v promocijsko-razstavnem prostoru v dvorani American Airlines Center. Tekmo bodo popestrili svetovno znani slovenski akrobati Dunking Devils, ki se jim bo parketu pridružila ljubljanska maskota Zmajček.
Prav z namenom čim večjega dosega ameriške javnosti bo STO sodelovala s košarkarskim klubom Dallas Mavericks z oglaševanjem nacionalne znamke 'I feel Slovenia' na 60 domačih tekmah Dallas Mavericks lige NBA v sezonah 2023 in 2024 ter izvedbo digitalne kampanje za promocijo Slovenije preko komunikacijskih kanalov kluba. Dallas z izredno priljubljenim Dončićem tako med mediji kot navijači predstavlja odlično odskočno desko za krepitev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot turistične destinacije po celotnih ZDA in v svetu. Dončić, ambasador slovenskega turizma, je eden od najbolj prepoznavnih osebnosti iz Slovenije v svetu, ki ima zgolj na družbenem omrežju Instagram 8,2 milijona sledilcev. Tekme kluba Dallas Mavericks pa so v sezoni 2021/22 na nacionalnih televizijah v ZDA v povprečju prinesle 5,8 milijona ogledov na tekmo.
Urad vlade RS za komuniciranje (UKOM) bo dogodek v Dallasu podprl z nastopom akrobatske skupine Dunking Devils, zelenimi majicami in drugim promocijskim materialom za navijače ter z informacijskim gradivom o Sloveniji v digitalni in tiskani obliki za novinarje. V času dogodka v Dallasu bo 6. aprila v Celju in Novem mestu za tamkajšnje osnovne in srednje šole organiziral tudi spremljevalna športna dogodka 'I Feel Slovenia night', ki bosta odmevala tudi na družbenih omrežjih Dallas Mavericksov.
Sistematična in kontinuirana promocija slovenskega gospodarstva in turizma v ZDA
Dogodek v Dallasu je le ena v nizu vrste ciljno usmerjenih promocijskih aktivnosti Slovenije na trgu ZDA. Vlada se bo v prihodnjih dneh predvidoma seznanila z namero promocije Slovenije in nacionalne znamke I FEEL SLOVENIA na trgu Združenih držav Amerike v okviru partnerstva s košarkarskim klubom Dallas Mavericks v letih 2023–2027. Namera Vlade za sodelovanje se nanaša na petletno obdobje, do leta 2027. Konkretne aktivnosti pa so s pogodbo opredeljene za leti 2023 in 2024.
SPIRIT Slovenija je v zadnjih dveh letih na trgu ZDA že izvedel dve oglaševalski kampanji pri globalni medijski hiši CNN, s katerima je promoviral investicijske priložnosti v Sloveniji. S kampanjama je uspešno dosegel okoli 200 milijonov gledalcev ter ustvarili pozitivno podobo pri 80% poslovnežev in investitorjev na trgih Evrope, ZDA, Azije in Bližnjega vzhoda. Agencija v ZDA izvaja tudi program neposrednega trženja Slovenije kot lokacije za tuje investicije, med katerimi je regija Texas med najpomembnejšimi. Letos SPIRIT Slovenija načrtuje izvedbo več poslovno-investicijskih aktivnosti tudi v Nevadi in Koloradu, jeseni pa želi potencialne ameriške investitorje povabiti na investicijsko-razvojno konferenco v Slovenijo. Lani je SPIRIT Slovenija podpisal tudi memorandum o sodelovanju z Uradom guvernerja Nevade za gospodarski razvoj, potekajo pa tudi pogovori o sodelovanju z Evropsko-ameriško gospodarsko zbornico in dalaško regionalno zbornico.
STO na ameriškem trgu izvaja globalno digitalno kampanjo slovenskega turizma, sodeluje z združenji, kot so združenje ameriških organizatorjev potovanj USTOA in združenji za luksuzni turizem Virtuoso in Signature, z mediji, kot sta National Geographic in CNN, ter v Sloveniji gosti ameriške organizatorje potovanj in novinarje. Letos v ZDA STO pripravlja tudi skupne promocijske aktivnosti s Hrvaško turistično skupnostjo, ki vključujejo digitalno oglaševanje ter izvedbo dogodka za organizatorje potovanj in turistične agencije v New Yorku.
Povečevanje sinergijskih učinkov promocije na ravni države
Pri organizaciji poslovno-investicijskega dogodka tudi letos povezano sodeluje več institucij, in sicer poleg gospodarskega ministrstva, agencij SPIRIT Slovenija in STO tudi Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, UKOM, Mestna občina Ljubljana in Turizmom Ljubljana. Pri aktivnostih kot programski partner sodeluje tudi AmCham Slovenija.
»Ameriška zvezna država Teksas je 10. največje svetovno gospodarstvo, glavno mesto Dallas pa je trenutno domovanje enega najboljših slovenskih košarkarjev in, če se izrazim v diplomatskem jeziku, našega športnega ambasadorja Luke Dončića. Šport nas povezuje tudi v najtežjih trenutkih, Slovenija ima veliko odličnih športnih ambasadorjev in Luka je nedvomno obraz Slovenije v svetu. Zato me še posebej veseli, da bomo lahko s projektom turistične in gospodarske promocije Slovenije v Dallasu predstavili naše gospodarske, investicijske in turistične potenciale ter nacionalno znamko 'I feel Slovenia'. Tudi sicer ZDA predstavljajo naše prioritetno tržišče za povečevanje blagovne menjave, izvoz slovenskih produktov in storitev ter trg, s katerega pričakujemo najresnejše investitorje,« je poudarila ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon.
»Slovenija ima izjemno podeželje, ki navduši in osvoji tako domačega kot tujega gosta s svojo zeleno oziroma trajnostno naravnanostjo, okusnimi tradicionalnimi jedmi, prijaznimi in srčnimi ljudmi, ki jih sprejemajo na svojih kmetijah in posestvih ter njihovim skrbnim ravnanjem z živalmi in okoljem. Poleg tega se slovenska živilskopredelovalna industrija ter vinarski sektor ponašata z visokokakovostnimi izdelki, ki so cenjeni in iskani širom sveta. Zato je Slovenija s svojo ponudbo zagotovo zanimiva tudi za ameriški trg in je velika priložnost za naše podeželje in podjetja. Predstavitev visokokakovostni izdelkov in promocija podeželja na tako velikem in gospodarsko pomembnem trgu, kot je ameriški, je lažja in učinkovitejša, če nastopimo skupaj, tudi preko športa in vrhunskih športnikov. Ti najbolje prikazujejo celemu svetu, kaj 'zraste' na naših tleh. In sodelovanje v projektu promocije Slovenije na trgu ZDA z Lukom Dončićem na čelu je odlična priložnost tudi za naša živilska podjetja in podeželje«, je poudarila ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Irena Šinko.
Rok Capl, vršilec dolžnosti direktorja SPIRIT Slovenija je glede projekta izpostavil: »Lani smo v ZDA izpeljali odmevno poslovno-investicijsko konferenco in delegacijo slovenskih podjetij. Ameriški poslovni javnosti smo Slovenijo predstavili kot zeleno, ustvarjalno in pametno državo ter kot prvovrstno investicijsko, poslovno in turistično destinacijo. S tem smo postavili izvrstne temelje za izgradnjo in krepitev sodelovanja med slovenskimi in ameriškimi podjetji. Letošnji poslovni obisk vidimo kot odlično priložnost za dodatno pozicioniranje Slovenije v Dallasu in širše na ameriškem trgu, za navezovanje stikov s potencialnimi ameriškimi investitorji, poslovnimi partnerji in drugimi deležniki, izmenjavo izkušenj z ameriškim gospodarskim sistemom, spodbujanje investicij v Sloveniji in odpiranje vrat slovenskim podjetjem v ZDA.«
Mag. Maja Pak, direktorica STO, je poudarila: »Na STO smo se za sodelovanje z Luko Dončićem, ambasadorjem slovenskega turizma, odločili zaradi njegovih izjemnih športnih uspehov, navdušenja navijačev, pozornosti ameriških in svetovnih medijev ter pristne ljubezni do Slovenije, ob upoštevanju dejstva, da so ZDA eden od prioritetnih prekomorskih trgov slovenskega turizma z nadpovprečno kupno močjo in odličnim potencialom rasti. Sodelujemo tudi z Dončićevim klubom Dallas Mavericks. V okviru dvoletnega dogovora bomo v letih 2023 in 2024 ob tekmah Dallas Mavericksov v oglasnih aktivnostih izpostavljali Slovenijo in znamko 'I feel Slovenia'. Eden od vrhuncev pa bo 'I feel Slovenia night', kjer bomo ob tekmi s Chicago Bullsi American Airlines Areno v Dallasu obarvali zeleno. Tudi za poslovna srečanja slovenskih turističnih ponudnikov ter organizatorjev potovanj in turističnih agencij iz ZDA, ki jih pripravljamo ob tem dogodku, beležimo izredno zanimanje.«
Direktorica UKOM Petra Bezjak Cirman je povedala: »S pomočjo partnerskega sodelovanja želi UKOM krepiti ter povečati prepoznavnost Slovenije in nacionalne znamke 'I feel Slovenia' na tekmah Dallas Mavericks, poslovni konferenci in delavnici slovenskega turizma. Namen bo dosežen z različnimi načini oglaševanja nacionalne znamke na tekmi 'I feel Slovenia night' ter na dveh spremljevalnih dogodkih za osnovne in srednje šole v Celju in Novem mestu 6. aprila. Glavni cilji partnerstva in prisotnosti v Dallasu so torej krepitev in povečanje prepoznavnosti Slovenije in nacionalne znamke 'I feel Slovenia'. Pri tem bomo kot skrbniki znamke I feel Slovenia poskrbeli tudi za slovenske navijače v Dallasu.«
Tokrat se bo v Dallasu predstavila tudi prestolnica Slovenije Ljubljana. Slednja je lani kot turistična destinacija dosegla izrazito nadpovprečno raven ugleda v primerjavi z drugimi evropskimi mesti (vir: Travelsat), med tujimi trgi pa ji najvišji ugled priznavajo ravno gostje iz Amerike. V letu 2022 so gostje iz ZDA v Ljubljani ustvarili 112.415 nočitev (to je 6,1 % med tujimi nočitvami) in zasedli 3. mesto na lestvici tujih gostov (vir: Statistični urad RS). Ameriški gostje so v Ljubljani v povprečju ostali 2,4 dneva, kar presega povprečno dobo bivanja tujih gostov. V Ljubljano prihajajo skozi vse leto in trošijo nadpovprečno.
»Turizem Ljubljana že leta sistematično vlaga sredstva v številne aktivnosti na ameriškem trgu. Partnerstvo s košarkarskim klubom Dallas Mavericks ima za promocijo Ljubljane kot domačega mesta Luke Dončića velik potencial. Prvi podatki za 2023 nakazujejo, da lahko v letošnjem letu pričakujemo odličen obisk s strani ameriških gostov, ki predstavljajo enega ključnih tujih turističnih trgov,« poudarja mag. Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana, in dodaja: »Ljubljana je bila v lanskem letu, tudi po zaslugi priljubljenosti med ameriškimi popotniki, izglasovana za najboljšo evropsko destinacijo, kar dokazuje izjemno mednarodno privlačnost našega mesta.«
Mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, podpredsednica AmChams in Europe je ob pripravah na dogodek poudarila: »Ameriški trg je eden od strateških trgov za slovensko gospodarstvo. Po eni strani prinaša številne priložnosti za izvozno naravnana podjetja, po drugi pa omogoča priložnosti za strateška partnerstva in potencialne investitorje. Dejstvo je, da prodor na ta več kot 330-milijonski trg 50 zveznih držav ni enostaven. Potrebni so vztrajnost, čas in denar. Sodelovanje gospodarstva in države ob tovrstnih konferencah in delegacijah je zato še kako zaželeno, saj omogoča večjo prepoznavnost Slovenije in slovenskega gospodarstva, odpira vrata, omogoča poslovno mreženje na najvišjem nivoju ter gospodarstvenicam in gospodarstvenikom omogoča boljši vpogled v poslovno okolje, v katerega vstopajo. V AmCham Slovenija smo veseli, da država in gospodarstvo sodelujemo pri usmerjeni promociji Slovenije kot zelene, kreativne in pametne države ter da hkrati povezujemo številna področja, kjer smo Slovenke in Slovenci odlični, in sicer gospodarstvo, znanost, turizem, šport. Odločitev za Dallas je logična, Luka Dončić in njegova blagovna znamka sta edinstvena in težko ponovljiva. Odpira vrata v poslu in srca ljudi, s tem pa je promocija Slovenije enostavnejša. Že lani smo dokazali, da je sodelovanje prava pot za Slovenijo, letos pa se veselim, da bomo skupaj celotno izkušnjo še nadgradili.«
Gospodarsko in turistično sodelovanje med državama
ZDA so z vidika strategije internacionalizacije slovenskega gospodarstva določene kot prioritetno tržišče tako za povečevanje blagovne menjave oziroma izvoz slovenskih izdelkov in storitev, kot tudi trg, iz katerega pričakujemo kapitalsko in panožno ustrezne investitorje.
Trgovinska menjava med državama je v 2021 znašala 1,31 milijarde evrov. Lani pa je samo blagovna menjava dosegla 1,22 milijarde EUR, kar je skoraj 30 % več kot leto poprej; od tega je bilo izvoza za 846,8 milijona evrov (+ 14,4 %) ter uvoza za 377,5 milijona evrov (+ 87 %).
Ameriška podjetja povečujejo svojo prisotnost v Sloveniji. ZDA so po zadnjih podatkih Banke Slovenije tretji največji investitor v Sloveniji po izvoru države kapitala. Konec leta 2021 je bilo v Sloveniji za 96,1 milijona evrov neposrednih naložb iz ZDA, kar predstavlja 1,1 % vseh tujih naložb v Sloveniji. V naši državi je prisotnih 180 podjetij s poreklom kapitala iz ZDA. Po drugi strani v ZDA trenutno izvaža 588 slovenskih podjetij, obenem pa so imela slovenska podjetja za 173,5 milijona evrov neposrednih naložb v ZDA, kar je 2,2 % vseh naložb v tujini.
Možnosti za povečanje gospodarskega sodelovanja med Slovenijo in ZDA obstajajo zlasti na področjih okolijskih tehnologij (okoljevarstvena oprema), zdravstva (medicinska oprema), računalniške, strojne in programske opreme, IKT, drugih visokih tehnologij, avtomobilske industrije, kemične in farmacevtske industrije ter biotehnologije, živilsko-predelovalne industrije ter v sektorju zelenih tehnologij.
ZDA sodijo tudi med najpomembnejše oddaljene trge slovenskega turizma z odličnim potencialom rasti. Potrošnja ameriških turistov v Sloveniji je nadpovprečna (158 evrov na dan), rezultati ankete o tujih turistih, ki so jo v letih 2019/2020 izvedli na Statističnem uradu RS, pa so pokazali, da turisti iz ZDA v Sloveniji povprečno prebijejo 8,4 noči. Trg ZDA v obdobju po epidemiji covida-19 hitro okreva. Lani je bilo v Sloveniji zabeleženih okoli 117.000 prihodov turistov iz ZDA, kar je 201 odstotek več kot leto prej, a še vedno 21 odstotkov manj kot leta 2019, ko je bilo število ameriških turistov pri nas rekordno. Število prenočitev turistov iz ZDA je lani preseglo 267.000, kar je 180 odstotkov več kot leto prej in 17 odstotkov pod letom 2019.
Program investicijske konference
-
Program investicijske konference Texas Feels Slovenia, ki bo 6. aprila 2023. Program je samo v angleškem jeziku.Predstavitve