Umetna inteligenca: Revolucija ali evolucija?
Vse več je napovedi, da bo prišlo tudi do velikih strukturnih sprememb v znanosti. Znanstvenikov sicer sistem umetne inteligence ne bo nadomestil, bo pa pomagal pri nekaterih nalogah. Sodelujoči so govorili o etičnem vidiku uporabe umetne inteligence in predvsem o izobraževalnem sistemu, ki bo moral resno razmisliti, kako naj se sooča z realnostjo generativnih algoritmov za besedila. Med temi je bila ministrica dr. Emilija Stojmenova Duh, ki je izpostavila: »Za nas je ključno, da nove tehnologije uporabljamo na način, da jim ljudje zaupajo, zato jim predstavljamo, kaj so prednosti, ki jih novitete prinašajo in kako nam lahko pomagajo, vendar ob tem opozarjamo tudi na nekatere slabosti. S strategijo Digitalna Slovenija 2030 (DSI2030) v središče postavljamo posameznika in okolje, v katerem živi.«
Z digitalno preobrazbo družbe, države, lokalnih skupnosti in gospodarstva želimo izboljšati kakovost življenja prebivalcev Slovenije na trajnosten in zaupanja vreden način. Prav v tem kontekstu so kot načela strategije izpostavljena načela Evropske deklaracije o digitalnih pravicah in načelih (ljudje v središču, solidarnost in vključenost, svoboda izbire, sodelovanje, varnost in zaščita, trajnost) in posebej poudarjeni še splošno zavedanje o pomenu digitalne preobrazbe, internet kot strateško orodje digitalne preobrazbe, zaščito svobodnega odprtega interneta, zasledovanje medsektorskih sinergijskih razvojnih učinkov, uporabo slovenskega jezika in ohranjanje kulturne identitete, spodbujanje raziskav in razvoja digitalnih tehnologij in njihove uporabe, strateško avtonomijo in enotni digitalni trg, demokratično digitalno družbo in doseganje razvojnih ciljev Slovenije z digitalno preobrazbo.
Med preostalimi sogovorniki na srečanju so bili še prof. dr. Marko Robnik Šikonja, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Nejc Robida iz Filozofske fakultete in Fakultete za računalništvo in informatiko, dr. Žiga Avsec na posnetku, Deep Mind, Google, prof. dr. Polona Domadenik, Ekonomska fakulteta, doc. dr. Smiljana Gartner, Filozofska fakulteta in Pedagoška fakulteta, mag. Alenka Krapež, ravnateljica Gimnazije Vič.
Pri novih tehnologijah in njihovem uvajanju je ključno, da se jih ne bojimo in da smo pri tem aktivni. Ena izmed priložnosti je npr. koncept učenja UI, ki poteka implicitno z uporabo pri učenju različne snovi različnih predmetov, kar so pripravili na Fakulteti za računalništvo in informatiko, Univerzo v Ljubljani in kar pilotsko sedaj podpira tudi naše ministrstvo v okviru projekta Ciljni raziskovalni program. Projekt se izvaja na velikem številu osnovnih šol in odziv je pozitiven, tako učiteljem daje možnosti, da slednje uporabijo pri poučevanju.
Umetna inteligenca se izredno hitro razvija in širi med populacijo. Vsekakor imamo v Sloveniji dobro osnovo, da slednje pozitivno izkoristimo in se s tem soočimo, na ministrstvu pa se bomo še naprej trudili, do bodo nove tehnologije v pomoč in korist človeku.