Preventivna akcija za ozaveščanje voznikov o nevarnostih kronične utrujenosti
Akcija simbolično poteka na najdaljši dan v letu. Z njo želijo voznike tovornjakov in avtobusov opozoriti, da si je med dolgo vožnjo treba vzeti več odmorov. Opomniti želijo tudi na problematiko spanja v kabini vozila, saj kakovosten spanec tam ni mogoč zaradi stresa pred vdori, okoliškega hrupa, svetlobe in drugih dejavnikov. Po zakonodaji bi morali delodajalci voznikom urediti počitek v motelih.
V okviru študije, ki so jo leta 2021 izvedli v Evropski federaciji delavcev v prometu na vzorcu skoraj 2900 voznikov tovornjakov in avtobusov, so ugotovili, da je 60 odstotkov teh voznikov med vožnjo utrujenih, skoraj tretjina pa jih je priznala, da je v zadnjem letu vsaj enkrat zaspala za volanom. Po tej študiji so slabi delovni pogoji, kot so dolg delovni čas, neredni in dolgi urniki, slabi pogoji za počitek ter premalo počitka in odmorov, glavni vzroki za utrujenost voznikov.
Na novinarski konferenci pred akcijo so o nevarnostih kronične utrujenosti opozorili tudi na Agenciji za varnost prometa. Pojasnili so, da je meta analiza 14 različnih mednarodnih študij pokazala povečanje tveganja za prometne nesreče za kar 29 odstotkov pri utrujenih voznikih v primerjavi s tistimi, ki niso bili utrujeni. Če spimo manj kot pet ur na noč, se za kar 4,5-krat poveča verjetnost za udeležbo v prometni nesreči.
Na spletni strani Evropske federacije delavcev v prometu so zapisali, da je edini odgovor na vprašanje utrujenosti voznikov pošteno plačilo in zaščita s pravičnimi pravili. Poleg tega je izboljšanje delovnih pogojev voznikov ključnega pomena za ohranjanje in privabljanje novih voznikov v ta poklic.