Navigacija po črnem petku: sedem strokovnih namigov Evropskega potrošniškega centra pri nakupovanju
Sedem nasvetov EPC Slovenija pred črnim petkom
Ta novi sušilnik se ne bi smel tako kmalu pokvariti
Naj bo črni petek ali ne, zaslužite si izdelke, ki trajajo. V Evropi velja zakonska garancija tudi za znižano blago. To pomeni, da ste v primeru okvare sušilnika za lase ali katerega koli drugega izdelka do dveh let po nakupu upravičeni do zamenjave ali vračila denarja.
Za spletne nakupe velja rok za vračilo
Pri spletnem nakupovanju izdelkov ne morete preizkusiti kot v fizični trgovini. Ne glede na to, ali gre za hlače ali slušalke, je treba poskrbeti, da se vam popolnoma prilegajo. Zato lahko v 14 dneh vrnete kupljeno blago, ne da bi vam bilo treba navesti razlog. Priporočamo, da svojo odločitev sporočite pisno, na primer po elektronski pošti trgovcu. Če je vrnjeno blago (prekomerno) rabljeno, se lahko ustrezno zmanjša vračilo kupnine. Upoštevajte tudi, da nekaterih izdelkov, kot so prek spleta rezervirana potovanja, hitro pokvarljivo blago, na primer hrana, in personalizirani izdelki, na primer gravirani nakit, morda ni mogoče vrniti.
Zaupanja vredna spletna trgovina ponuja več kot le plačilo vnaprej
Spletne trgovine lahko prosto izbirajo plačilne metode, ki jih ponujajo. Njihova odgovornost je, da kupce obvestijo o razpoložljivih možnostih, preden ti oddajo naročilo. Bodite previdni pri trgovinah, ki sprejemajo le predplačila. V primeru kakršnih koli težav z izdelkom bi bil najhujši razplet izguba denarja. Evropska zakonodaja določa, da se za splošno uporabljene načine plačila, kot so kreditna kartica, direktna obremenitev SEPA in bančno nakazilo SEPA, ne smejo zaračunavati dodatna nadomestila.
Bodite mirni: plačila s kreditnimi karticami je mogoče preklicati
Črni petek prinaša mamljive nakupovalne priložnosti, lahko pa tudi sumljive ponudbe in prevare. Pomemben nasvet za zaščito vaših financ: izberite plačilo s kreditno kartico. S kreditnimi karticami lahko prekličete nepooblaščene transakcije tako, da uporabite postopek vračila plačila, ki rešuje težave, kot so goljufije in napačni ali podvojeni stroški. Najprej poskusite rešiti težavo s trgovcem, če pa to ne uspe, se obrnite na svojo banko in sprožite postopek vračila plačila.
Predobro, da bi bilo res: pazite se tiste izredno poceni jopice
Ste že kdaj naleteli na spletno trgovino, ki obljublja oblačila po neverjetno nizkih cenah, vsak kos pa je na voljo v najrazličnejših barvah? Se zdi, da vas ta obvestila o popustih spremljajo vsepovsod in vztrajno trdijo, da so ta znižanja na voljo samo danes ali da bo izdelek v trenutku izginil? Povsem mogoče je, da ta trgovina opravlja dostavo neposredno od dobavitelja, ki je zakonita, vendar ima lahko negativne posledice za stranke. Izdelki običajno prihajajo z Daljnega vzhoda, kar lahko povzroči zaplete, če jih boste morali vrniti. Poleg tega morda ne ustrezajo vedno evropskim zdravstvenim in kakovostnim standardom ter lahko prinašajo tveganje.
Spletne trgovine za pritisk na vas uporabljajo taktiko »skoraj razprodano«
To je pogosta taktika, ki jo uporabljajo številne spletne trgovine: sporočila, kot so »skoraj razprodano«, »ta izdelek ima v košarici še deset drugih« ali »ostali so le še trije izdelki«. Te manipulativne trženjske strategije so znane kot »temni vzorci« in so zasnovane tako, da vplivajo na vas ter vas prisilijo k hitremu nakupu. Toda ali je ponudba res tako odlična, kot se zdi, če nimate niti časa, da bi o njej razmislili? Priporočamo, da prepoznate te temne vzorce in ne dovolite, da vas silijo v odločitev. Če je izdelek res razprodan, ne pozabite, da so primerljive ponudbe morda na voljo tudi drugje.
Ostanite zen in rešujte okolje
Naš zadnji nasvet se morda zdi splošno znan, vendar njegovega pomena ne smete podcenjevati. Črni petek pogosto simbolizira pretirano potrošnjo, potrošniško kulturo in povečane emisije CO2 zaradi pošiljanja na spletu kupljenega blaga. Povedano drugače, to je črn dan za okolje. Zato predlagamo tole: z vsakim izdelkom, ki ostane na polici, pridobita tako okolje kot vaša denarnica.
EPC v Aleji
Za pomoč in nasvete bo EPC Slovenija na voljo potrošnikom tudi osebno in sicer dan pred črnim petkom, v četrtek, 23. novembra 2023, v trgovskem središču Aleja. Vsi prisotni boste lahko sodelovali v nagradnih igrah in prejeli praktična darila. Vabljeni!