Strokovna razprava ob objavi prvih rezultatov mednarodne raziskave PISA 2022
Program mednarodne primerjave dosežkov učencev in učenk PISA (Programme for International Student Assessment) je dolgoročen projekt primerjanja znanja in spretnosti učencev in učenk v državah članicah Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) in državah partnericah.
Z raziskavo se ugotavljajo ravni bralne, matematične in naravoslovne pismenosti dijakinj in dijakov pri starosti 15 let. V vsakem ciklu raziskave je enemu od treh področij namenjen večji obseg nalog in vprašanj; v raziskavi PISA 2022 je to bila matematična pismenost.
V raziskavi je sodelovalo 83 držav. V Sloveniji je v raziskavi sodelovalo 6.721 dijakinj in dijakov, učenk in učencev ter učečih se iz 296 srednješolskih izobraževalnih programov, 52 osnovnih šol oziroma dveh ustanov za izobraževanje odraslih. Zbiranje podatkov je bilo v celoti izvedeno na računalnikih. Skupaj s šolami raziskavo v Sloveniji že od vključitve države v raziskavo izvaja Pedagoški inštitut.
Po novinarski konferenci je sledila prva razprava s strokovnimi partnerji ob predstavitvi objave rezultatov te mednarodne raziskave na Ministrstvu za kulturo. V razpravi so sodelovali:
- Jasna Rojc, državna sekretarka MVI,
- dr. Klaudija Šterman Ivančič, nacionalna koordinatorka raziskave PISA v Sloveniji s Pedagoškega inštituta,
- red. prof. dr. Janez Vogrinc, dekan Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vodja delovne skupine za pripravo NPVI,
- red. prof. dr. Mara Cotič, dekanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem,
- dr. Vinko Logaj, direktor Zavoda za šolstvo,
- doc. dr. Andreja Drobnič Vidic, Fakulteta za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani,
- doc. dr. Sabina Fras Popović, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani.
Razpravo je moderirala dr. Mojca Štraus, Sektor za kakovost in analize, Urad za razvoj in kakovost izobraževanja, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje.