Korak naprej pri gradnji visokozmogljivih fiksnih širokopasovnih omrežij in mobilnih omrežij 5G
Z uredbo je vlada podrobneje opredelila izvajanje določb Zakona o elektronskih komunikacijah o uporabi javnih sredstev za gradnjo omrežij in spodbujanje povezljivosti, kot so pogoji za njihovo uporabo, upravičeni stroški, vsebina vloge za javno sofinanciranje projekta, način določitve cene operaterskega dostopa do sofinanciranega omrežja, vzpostavitev mehanizma za spremljanje in vračilo sredstev ter pogoji za izvajanje ukrepov za spodbujanje povezljivosti.
Nacionalna strategija Digitalna Slovenija 2030, ki jo je vlada sprejela marca lani, postavlja širokopasovno infrastrukturo za dostop do interneta med ključne dejavnike gospodarskega in družbenega razvoja, zato sta njena gradnja in spodbujanje uporabe v javnem interesu. Širokopasovni dostop do interneta na celotnem območju države namreč omogoča enakomeren razvoj, zmanjšuje digitalno ločnico in povečuje vključenost. Poleg tega odpira nove priložnosti v poslovnem, zasebnem in javnem življenju, pri učenju, zaposlitvi, dostopu do javnih informacij in storitev ter družbenih omrežij, pri povečanju produktivnosti, oblikovanju inovativnih poslovnih modelov, izdelkov in storitev, učinkovitejši komunikaciji in drugje.
Z danes sprejeto uredbo so bližje uresničitvi tudi cilji, ki jih postavlja nacionalna strategija: do leta 2030 zagotovitev pokritosti vseh gospodinjstev z gigabitnim omrežjem, zagotovitev pokritosti vseh podjetij in drugih spodbujevalcev družbeno–gospodarskega razvoja z gigabitnim omrežjem ter zagotovitev pokritosti vseh naseljenih območij z omrežjem 5G.
Poleg zagotavljanja ustrezne digitalne infrastrukture tudi na območjih, kjer ni tržnega interesa za gradnjo, je koristno še enkrat opozoriti tudi na koncept univerzalne storitve. Njen temeljni namen je preprečevanje digitalne izključenosti in predstavlja varnostno mrežo za uporabnike, saj vsem zagotavlja ustrezen širokopasovni dostop do interneta. Potrošnikom s posebnimi potrebami so na voljo cenovne opcije ali paketi, ki se razlikujejo od tistih, ki jih izvajalec univerzalne storitve zagotavlja pod običajnimi komercialnimi pogoji.