Četrti regijski posvet v Pesnici pri Mariboru
Uvodna predstavitev osnutka predloga nacionalnega programa je potekala v kulturni dvorani Toneta Partljiča, nato pa je razprava potekala v manjših skupinah v prostorih Osnovne šole Pesnica pri Mariboru.
Dogodka se je skupaj udeležilo okoli 100 strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju ki so prišli iz vrtcev, osnovnih šol, gimnazij, srednjih strokovnih in poklicnih šol, glasbenih šol ter Zavoda za šolstvo. Udeleženci so postavljali številna vprašanja in pobude. Med drugim je bilo izpostavljeno, da bi moral dokument v izhodišče bolj jasno postaviti učenca in povedati, kakšen naj bi bil učenec prihodnosti oziroma s kakšnimi kompetencami in znanji se ga mora opremiti, da bo kos kompleksnim izzivom sodobnega časa. Poudarjena je bila tudi potreba, da se z dokumentom identificirajo tudi profesorji na pedagoških fakultetah, ki izobražujejo bodoči učiteljski kader. V uvodnem delu so udeleženci med drugim še izpostavili pomen gibanja in opozorili, da je v dokumentu premalo rešitev s področja srednjega strokovnega in poklicnega izobraževanja.
V drugem delu, ko je razprava potekala v manjših skupinah, so udeleženci med drugim izpostavili vprašanje vzgojnega delovanja šol in predvsem bojazen, da bodo vrtci in šole pri uresničevanju ukrepov na tem področju prepuščene same sebi. Izpostavili so problem pomanjkanja motiviranosti učencev ter to, da šole nimajo na voljo učinkovitih prijemov pri reševanju vzgojnih problemov, pri čemer je pogosto težava tudi v odnosu do staršev. V dokumentu je poudarjena avtonomija učiteljev, ni pa dovolj jasno navedeno, kako to avtonomijo udejanjati v praksi, so udeleženci med drugim še povedali.
Naslednje regijsko srečanje bo v ponedeljek, 8. aprila, v prostorih Šolskega centra Celje.