Regijski posvet v Celju
Posvet je potekal v prostorih Šolskega centra Celje. Dogodka se je udeležilo okoli 60 strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju ki so prišli iz vrtcev, osnovnih šol, gimnazij, srednjih strokovnih in poklicnih šol, glasbenih šol, Zavoda za šolstvo ter Centra za poklicno izobraževanje.
Po uvodni predstavitvi osnutka predloga nacionalnega programa je tudi tokrat potekala bolj poglobljena razprava v manjših skupinah, kjer so udeleženci imeli možnost podati svoje mnenje oz. postaviti vprašanje predstavnikom delovne skupine, ki je pripravila dokument.
Na področju srednjega šolstva so udeleženci med drugim izrazili pomisleke o predlaganem ukrepu glede obveznega opravljanja treh predmetov splošne mature za dijake srednjih strokovnih in poklicnih šol, ki bi se želeli vpisati na univerzitetni študij, saj bi tak ukrep lahko povzročil upad vpisa v programe srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja in povečanje vpisa na gimnazije ali pa povečanje števila strokovnih gimnazij, zato je ob tem potreben tudi razmislek o obstoječi mreži šol srednješolskih programov. Izpostavljena je bila tudi kadrovska problematika, še posebej za poučevanje strokovnih predmetov v srednjih šolah. Poleg tega pa v Sloveniji nimamo razvite specialne didaktike za poklicno in strokovno izobraževanje. Izraženi so bili tudi pomisleki o predlogu ukrepa, ki predvideva uvedbo dveh nivojev pri vseh predmetih splošne mature, saj bi bilo potrebno najprej počakati na prenovo programov.
Na področju predšolske vzgoje je bilo postavljeno vprašanje o smiselnosti uvedbe vzgojnega načrta, saj je vzgoja otrok že zdaj osrednje poslanstvo vrtcev. Vodja delovne skupine dr. Janez Vogrinc je pojasnil, da se tudi na področju predšolske vzgoje pojavlja vzgojna problematika, ki zahteva načrtno vzgojno ravnanje, pri čemer pa s tovrstnim ukrepom ni mišljena sprememba kurikula vrtca. Nekateri vrtci to že sedaj dobro izvajajo, so pa na tem področju razlike v izvajanju med vrtci. Izpostavljena pa je bila tudi problematika priseljencev v vrtcih, kjer bi vzgojitelji potrebovali dodatno pomoč.
Udeleženci posveta so v okviru razprave v skupinah naslovili med drugim še vprašanja in pobude v zvezi s predmetom Državljanska vzgoja in etika, digitalizaciji v šolstvu, pomenu športne vzgoje za dvig gibalne sposobnosti učencev, vlogi mature in nacionalnega preverjanja znanja ter zagotavljanje enakih pogojev za vse šole, še posebej glede dostopa do različnih kulturnih vsebin, kjer so predvsem določene šole na ruralnih in oddaljenih območjih v depriviligiranem položaju.
Zadnje regijsko srečanje bo v četrtek, 11. aprila, v prostorih Srednje vzgojiteljske šole, gimnazije in umetniške gimnazije Ljubljana.