Okrogla miza o novostih, ki jih prinaša Zakon o kakovosti v zdravstvu
Zbrane na dogodku je najprej nagovorila ministrica za zdravje dr. Valentina Prevolnik Rupel. »Zakon o kakovosti je namenjen pacientom,« je poudarila. »Namenjen je zagotavljanju varnosti in kakovosti zdravstvene obravnave.« Zakon postavlja osnovno strukturo za zagotavljanje kakovosti in varnosti zdravstvene oskrbe. Predlog zakona uvaja tudi agencijo za kakovost, ki bo v pomoč izvajalcem pri tem, kako meriti kakovost, katere standarde uporabljati, kako jih izračunati in oblikovati ter kako rezultate oziroma dobre prakse prenašati med izvajalci. »Le s takim načinom, od spodaj navzgor, kjer imajo izvajalci primarno vlogo, lahko izboljšujemo kakovost,« meni ministrica. Izpostavila je, da kakovost ni enkratno dejanje oziroma doseganje nečesa. »Kakovost je navada, ki mora stalno živeti v sistemu in se nikoli ne konča. S tega vidika želimo približati kakovost vsem uporabnikom.« Na koncu je še povedala, da so zakon na ministrstvu pripravljali precej dolgo in se trudili, da je res dober, da pa je javna razprava namenjena temu, da ga še izboljšamo.
Okrogla miza je bila sestavljena iz treh sklopov. V prvem delu so Jasna Humar, vršilka dolžnosti generalnega direktorja Direktorata za zdravstveno varstvo, prim. mag. Miran Rems in Jelka Mlakar osvetlili vlogo Agencije za kakovost. Sledila je razprava o dilemah glede prostovoljne oziroma obvezne akreditacije, na kateri so sodelovali prim. mag. Dorijan Marušič, Vladimira Tomšič, dr. Dominika Oroszy in dr. Dragan Kovačič. Za zaključek pa so se prof. dr. Grega Strban, Dušan Žorž, Karmen Janša in doc. dr. Gregor Norčič posvetili še vprašanju odgovornosti in vloge pacientov v zdravstveni obravnavi.
Celotno okroglo mizo si lahko ogledate na povezavi: Okrogla miza o novostih, ki jih prinaša Zakon o kakovosti v zdravstvu