Skoči do osrednje vsebine

Ministrstvo za obrambo sodeluje z domačimi podjetji pri visokotehnoloških izdelkih

Predstavniki Ministrstva za obrambo in mariborskega podjetja STRiX eMotors so v Vojaškem objektu Škrilj danes predstavili električna motorna kolesa STRiX e-VOLUTION. Šest motorjev in štiri komplete snežnih sank s pripadajočo opremo, ki jih podjetje razvija v sodelovanju z ministrstvom, testirajo pripadniki enote za specialno delovanje.

»Ministrstvo za obrambo v zadnjem letu sredstva intenzivno vlaga v nacionalne razvojne projekte, s čimer spodbuja tako slovenski industrijo kot znanost,« je na predstavitvi električnih motornih koles dejal generalni direktor direktorata za logistiko Ministrstva za obrambo mag. Željko Kralj. Razvoj tihih, zmogljivih in hitrih električnih motornih koles ustreznega dometa, kot tudi ta teden predstavljena lahki daljinsko vodeni sistem zračne obrambe Mangart 25 in lahka oborožitvena postaja Loki 762, so le nekateri od nacionalnih raziskovalno-razvojnih investicijskih projektov, ki na podlagi uspešnega sodelovanja ministrstva s slovenskimi podjetji že prinašajo rezultate in udejanjajo namero vodstva ministrstva, da na eni strani modernizira Slovensko vojsko, na drugi pa spodbuja domače raziskovalce in slovensko obrambno industrijo. Podjetja z aktivnostmi ministrstva, kot je izpostavil mag. Kralj, pridobijo možnost vpisa produktov v Natov sistem standardizacije, obenem pa jim naš nakup daje nujno potrebne reference pri nastopanju na trgu.

»Sodelovanje z Ministrstvom za obrambo je zaradi vsega navedenega za nas izjemno dragocena odskočna deska,« je povedal direktor podjetja STRiX Sašo Emin. Pojasnil je, da se je ministrstvo v razvoj električnih motornih koles, prilagojenih za potrebe Slovenske vojske, vključilo pred približno letom dni, že konec lanskega leta pa so bili prvi motorji za potrebe Slovenske vojske izdelani. »Naš cilj je bil izdelati električni motor, ki bi se z bencinskim lahko primerjal v najtežjem sektorju delovanja,« je pojasnil. Ob upoštevanju visokih vibracij in moči motorja so električni pogonski sklop razvili za kar najbolj tiho delovanje, visoko zmogljiva in preprosto zamenljiva baterija pa omogoča domet približno sto kilometrov. Motor ima nizek termalni odtis, nanj pa je mogoče namestiti nosilce za različne tipe tovora. Konec leta so sledili postopki certifikacije in homologacije, enota za specialno delovanje pa jih je v testiranje prevzela februarja letos ter podjetju pomaga pri iskanju rešitev za razvijanje optimalnih lastnosti motorjev.

Poveljnik enote za specialno delovanje podpolkovnik Matija Jazbec je predstavil ključne dosežke in načrtovane cilje enote, ki je lani zagotavljala zmogljivost za specialno delovanje v Natovih odzivnih silah, letos pa je poudarek na popolnjevanju enote, zagotavljanju pripadnikov za urjenje ukrajinskih oboroženih sil in uvajanju nove opreme. Kot je povedal, je z napredkom bojevanja za njihovo uspešno delovanje nujna ustrezna oprema. »Gibanje po zahtevnih terenih, velika hitrost in neslišnost so za nas bistvenega pomena,« je povedal podpolkovnik Jazbec in izpostavil prednost neposrednega sodelovanja s podjetjem pri odpravljanju pomanjkljivosti in izpopolnjevanju lastnosti motorjev.

Ministrstvo za obrambo je pogodbo o nakupu šestih električnih motornih koles STRiX e-VOLUTION s pripadajočo opremo in štirih kompletov snežnih sank za enduro motor s pripadajočo opremo sklenilo na podlagi Zakona o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti. Dobavitelj je bil izbran na podlagi odločitve o oddaji javnega naročila za nakup električnih motorjev in snežnih sank za motorje in po izvedenem postopku s pogajanji konec junija lani. Skupna vrednost pogodbe znaša 174.988 evrov brez davka oziroma 213.485,36 evra z davkom na dodano vrednost.

Ministrstvo bo skupaj z grozdom obrambne industrije in slovenskimi podjetji, tudi podjetjem STRiX, prihodnji teden sodelovalo na pariškem sejmu obrambe in varnosti Eurosatory, v začetku julija pa bo produkte nacionalnih razvojnih projektov celovito predstavilo slovenski javnosti.