Skoči do osrednje vsebine

Ministrica dr. Asta Vrečko nagovorila zbrane na mednarodni konferenci plesne pedagogike daCi

"Ples je ena najbolj demokratičnih umetniških zvrsti, saj presega jezike in kulture," je na otvoritvenem dogodku 16. mednarodne konference daCi (angleško Dance and Child International Conference) poudarila ministrica za kulturo dr. Asta Vrečko.
Skupinska fotografija govorcev in organizatorjev mednarodne konference plesne pedagogike daCi

Mednarodna konferenca plesne pedagogike daCi | Avtor: Mirjam Lamut

V Ljubljani se je včeraj začela 16. svetovna konferenca daCi 2024, na katerem so se zbrali raziskovalci plesne pedagogike, plesni pedagogi in skupine mladih plesalcev iz 32 držav z vsega sveta. Konferenca je namenjena predstavitvi najnovejših praks in smernic na področju plesne pedagogike. Letošnja konferenca bo mednarodno izpostavila tudi slovenske dosežke na področju ustvarjalnega plesa, plesne pedagogike in učenja z ustvarjalnim gibom. 

V okviru konference so organizatorji pripravili vrsto plesnih delavnic, predstavitev, predavanj, plesnih programov otroških in mladinskih plesnih skupin ter domače profesionalne produkcije in okroglih miz.

Dogodek ob slavnostnem odprtju v Centru urbane kulture Kino Šiška so pripravili dijaki in dijakinje Srednje vzgojiteljske šole, gimnazije in umetniške gimnazije Ljubljana, smer gledališče in film ter sodobni ples, pod režijskim, koreografskim in glasbenim mentorskim vodstvom. Slavnostni nagovor je imela ministrica dr. Asta Vrečko.

"Ples je ena najbolj demokratičnih umetniških zvrsti, saj presega jezike in kulture, obstaja v najrazličnejših pojavnih oblikah, plesnih zvrsteh in žanrih ter združuje ljudi iz najrazličnejših družbenih skupin. Gib pogosto pride pred mislijo, torej tudi pred besedo, pred jezikom. Ples je intuitivna dejavnost.

Izražanje skozi umetniški gib je človeku lastno že od nekdaj, je način doživljanja in izživljanja svobode. V nekaterih okoliščinah se ples pokaže celo kot nujen, neizogiben način praznovanja svobode. Zato so različne veje plesne pedagogike: 

  • poučevanje o  plesu, njegovi zgodovini in družbeni vlogi,
  • učenje plesa, plesnih tehnik in plesnega izraza, plesna ustvarjalnost sama ter
  • uporaba plesnih pristopov za učenje drugih, s plesom ne nujno povezanih vsebin, 

izjemnega pomena za razvoj demokratične in sprejemajoče, odprte družbe v prihodnosti.

Kajti otrok, ki se od mladih let svobodno giba in umetniško izraža, bo zrasel v odraslega, ki s svojim svobodnim razmišljanjem in ustvarjanjem lahko aktivno doprinese k širši skupnosti in družbi. Ples nudi številne priložnosti za medsektorske dejavnosti, povezuje se z zdravjem, šolstvom, socialo in podobno. Poleg umetniške kariere ima posameznik, ki je imel priložnost izkusiti ples v času izobraževanja, številna znanja in spretnosti, ki jih lahko uporabi tudi v drugih poklicih.

Zaradi vsega naštetega plesu na Ministrstvu za kulturo posvečamo še posebno pozornost. V juniju 2024 smo sprejeli Razvojno strategijo za področje sodobnega plesa, ki predvideva številne koristne ukrepe za plesne ustvarjalce in druge delavce in delavke na tem kulturnem področju. Nedavno smo mladim baletnikom omogočili redne zaposlitve v dveh naših nacionalnih zavodih in s tem podprli razvoj njihove umetniške kariere in jim zagotovili večjo socialno-ekonomsko varnost.

Veseli me, da v prizadevanjih za razvoj plesa, plesne pedagogike in posredno tudi družbe, slovenski plesni strokovnjaki in strokovnjakinje niso sami. Svetovna konferenca mreže Dance and the Child International, ki jo ob podpori Ministrstva za kulturo in v soorganizaciji Javnega sklada za kulturne dejavnosti ter Pedagoške fakultete gostimo v Ljubljani, je priložnost za izmenjavo mnenj in informacij, za druženje in vzpostavljanje umetniških in strokovnih povezav," je med drugim v slavnostnem nagovoru poudarila ministrica dr. Asta Vrečko.

Konferenco organizirata Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti in Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.