Skoči do osrednje vsebine

Skupna izjava: Srečanje z Društvom psihologov Slovenije s partnerji na temo “Premisli, nato stisni”

Danes so se v prostorih ministrstva za digitalno preobrazbo (MDP) predstavniki MDP, ministrstva za vzgojo in izobraževanje, ministrstva za zdravje ter predstavniki kreativne agencije Bold.group, srečali s predstavniki Društva psihologov Slovenije, NIJZ in UP IAM Slovenskega centra za raziskovanje samomora glede komunikacijske kampanje “Premisli, nato stisni“, ki jo vodi MDP s partnerji.

V skupni razpravi so se strinjali, da so aktivnosti za preprečevanje medvrstniškega nasilja in sovražnega govora na spletu pomembne in nujne v javnem prostoru iz več razlogov, predvsem pa za namene:

  • povečanja ozaveščenosti problematike sovražnega govora in spletnega medvrstniškega nasilja, kar je prvi korak pri prepoznavanju prisotnosti le-te v družbi ter njenih škodljivih posledic;
  • širjenja pozitivnih vrednot spoštovanja, strpnosti in empatije, kar prispeva k ustvarjanju bolj pozitivne in vključujoče ter varne, zaupanja vredne spletne skupnosti;
  • zmanjševanja pojavnosti tovrstne problematike tako, da se ciljne skupine izobražuje o škodljivih posledicah ter ukrepih v primeru, da doživljajo spletno nasilje ali opazijo takšna vedenja;
  • da se zaščiti tiste, ki doživljajo takšno nasilje, in priče ter se jim zagotovi podporo preko različnih strokovnih skupin in svetovalnic;
  • grajenja bolj odgovorne družbe s spodbujanjem ničelne tolerance do tovrstnega vedenja, ter spodbujanjem spletnih platform in medijev k prevzemanju odgovornosti, da do te problematike pristopajo z zavedanjem, da lahko ali pozitivno ali negativno vplivajo na stanje v družbi in njen razvoj.

Na srečanju so predstavniki MDP v uvodu predstavili aktivnosti celotne komunikacijske kampanje v boju proti sovražnemu govoru in medvrstniškemu nasilju na spletu, nato pa so v skupni razpravi nagovorili izzive, ki so jih nanizali gostje v odzivu z dopisom z dne 26. junija 2024.

Le-ti se nanašajo na razumevanje sporočil kampanje “Premisli, nato stisni” pri ciljni skupini otrok in mladostnikov znotraj izobraževalnih zavodov (osnovnih in srednjih šol), pri kateri bi bila sporočila kampanje potencialno lahko napačno razumljena.

S ciljem, da bi kampanjo nadaljevali na način, ki otrokom in mladostnikom nudi varen prostor za razmislek in pogovor o medvrstniškem nasilju in sovražnem govoru na spletu, so prisotni iskali rešitev, ki spodbuja pozitivno preventivno sporočilo kampanje.

Z željo po nadaljevanju kampanje in strokovnem sodelovanju so zbrani nanizali nekaj rešitev, ki jih bodo po sestanku interno preučili, ter se še pred prihajajočim šolskim letom skupaj odločili o naslednjih korakih.

V duhu sodelovanja si tako prisotne organizacije prizadevajo za predvsem bolj varno, vključujoče in zaupanja vredno spletno okolje, kjer lahko vsi uporabniki svobodno izražajo svoje mnenje brez strahu pred medvrstniškim nasiljem ali sovražnim govorom na spletu.

V želji po strpnem dialogu in medijskem vzoru med mladimi ponovno tudi združeno vabimo medije in spletne platforme h korektnemu poročanju, saj verjamemo, da z odprto komunikacijo in iskanjem skupnih rešitev v slovenski prostor vnašamo več pozitivnih vrednot ter smo lahko s tem tudi dober zgled mladim.