Vložitev zahtevka za znižanje ali vračilo kupnine - AREAL, trgovina na drobno in debelo, d.o.o.
Ugotovljeno je namreč bilo, da družba na svoji spletni strani https://areal-parfumi.si/ objavlja številna mnenja kupcev, pri čemer lahko mnenje odda kdorkoli, ne glede na to, ali je izdelek dejansko kupil ali ne, podjetje pa je izpustilo bistveno informacijo, da ne zagotavlja, da so objavljene ocene podali potrošniki, ki so izdelek dejansko uporabili ali kupili. Na takšen način je lahko z objavljenimi mnenji kupcev prišlo do oškodovanja potrošnikov, saj so ti menili, da gre za mnenja dejanskih kupcev in sprejeli odločitev o nakupu izdelkov, ki je sicer ne bi.
Kadar torej podjetje objavi mnenja, ki so jih podali potrošniki, z namenom promocije, prodaje ali dobave izdelka potrošnikom, mora potrošnike seznaniti, ali ima vzpostavljene procese ali postopke za zagotovitev, da so objavljene ocene resnično podali potrošniki, ki so izdelke dejansko kupili ali uporabili, ali ne. Če so taki procesi ali postopki vzpostavljeni, pa mora podjetje potrošnikom zagotoviti informacije o tem, kako se preverjanja izvajajo, ter jasne informacije o tem, kako se ocene obdelujejo. Če se podjetje odloči objaviti samo pozitivna mnenja potrošnikov, mora s tem jasno in nedvoumno seznaniti potrošnike.
Potrošniki, ki so bili zaradi zgoraj navedene uporabe nepoštene poslovne prakse podjetja AREAL, trgovina na drobno in debelo, d.o.o., Trg svobode 3, 2390 Ravne na Koroškem, oškodovani, lahko na podlagi 55. člena Zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska.
Potrošniki, ki se bodo odločili za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14 dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine. (Veza: Odločba št. 0610-2740/2024-4, z dne 6. 5. 2024 - pravnomočna z dne 22. 6. 2024).