Dejstva in pojasnila v zvezi z gradnjo južne blejske obvoznice
Zgodba o ureditvi prometnih razmer na Bledu ima namreč dolgo brado, vanjo pa je vpletenih veliko različnih dejavnikov na državni in občinski ravni. Kazanje s prstom zgolj v eno smer ter spregledovanje vloge občinskih organov v (pre) številnih zapletih ni prava pot za iskanje rešitev.
Dejstvo je, da so finančna sredstva za nadaljevanje te investicije zagotovljena, namera države, da končno uredi prometne razmere v enem od najpomembnejših turističnih biserov Slovenije je jasna in odločna. Zatika se drugje, in sicer pri pridobivanju zemljišč, ki so potrebna za gradnjo južne blejske obvoznice. Pri tem pa vloga občine in njenih organov nikakor ni zanemarljiva, kot bi lahko sklepali iz nekaterih izjav in komentarjev.
Podlaga za pridobivanje zemljišč pred gradnjo, sklepanje odškodninskih sporazumov in servisiranje gradbišča v času gradnje za potrebe izgradnje južne razbremenilne ceste na Bledu je Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za južno razbremenilno cesto na Bledu (Ur. l. RS, št. 27/2012), ki ga je sprejel Občinski svet Občine Bled na 8. redni seji dne 3. aprila 2012.
Za območje druge etape postopki pridobivanja potrebnih zemljišč v celoti še niso zaključeni, potekajo razlastitveni postopki ter vzporedno tudi dogovarjanja. Nerešene ostajajo tri parcele in sicer parc.št. 667/8, parc.št. 667/6 in parc. št. 301/6, vse k.o. 2191 Želeče, od tega sta dve nepremičnini v lasti dveh lastnikov (solastnikov), tretja nepremičnina je v lasti drugih dveh lastnikov.
Ker z navedenimi lastniki v postopku dogovarjanja ni bilo mogoče najti projektnih rešitev, ki bi bile sprejemljive za obe strani, so bile pri Upravni enoti Radovljica junija 2019 vložene zahteve za razlastitev teh nepremičnin. Za vse štiri lastnike je pristojna upravna enota v mesecu avgustu 2019 izdala sklepe o uvedbi postopka razlastitve.
Znotraj razlastitvenih postopkov se je naknadno za vse tri nepremičnine predlagala in izvedla dodatna odmera, po podatkih za gradbeno dovoljenje, s ciljem minimizacije posega na te nepremičnine, saj je bil to eden izmed pogojev lastnikov za podpis pogodb.
Ker lastniki kljub zmanjšanju posega na njihove nepremičnine niso želeli skleniti opisanih služnostnih pogodb, je bila zanje na pristojno upravno enoto aprila 2022 vložena dodatna zahteva za omejitev lastninske pravice, na podlagi katere je Upravna enota Radovljica maja 2022 izdala sklep o uvedbi postopka omejitve lastninske pravice na teh nepremičninah.
V začetku leta 2023 je investitor (DRSI) uvidel, da po številnih pravnih manevrih s strani lastnikov oziroma njihovih odvetnikov ne bo mogoče skleniti nikakršnega sporazuma glede pridobitve potrebnih nepremičnin, zato je na Upravno enoto Radovljica naslovil dopis za pospešitev postopkov razlastitve in omejitve lastninske pravice v predmetnih zadevah. Nazadnje je junija 2024 na Upravno enoto Radovljica poslal splošno zahtevo za končanje odprtih postopkov razlastitve in omejitve lastninske pravice, z izdajo odločb o razlastitvi.
Pri postopkih predstavitve projektnih rešitev lastnikom še ne pridobljenih zemljišč in pri iskanju drugih rešitev, sprejemljivih za te lastnike, so sodelovali tudi predstavniki Občine Bled. Direkcija RS za infrastrukturo je pri iskanju novih projektnih rešitev vedno poskušala poiskati kompromisno rešitev z lastniki, vendar ni bilo pozitivnega odziva, sprejemljivega za obe strani. Pridobitev vseh potrebnih zemljišč pa je nujen pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja. Posebej želimo poudariti, da so prav župani tisti, ki lahko zelo pomagajo pri dogovarjanju z njihovimi občani. Imamo veliko dobrih praks, kjer prav župani uspejo najti dogovor s svojimi občani.
Šele po pridobitvi vseh potrebnih zemljišč se lahko na UE Radovljica vloži vloga za izdajo gradbenega dovoljenja. Glede na dosedanje ravnanje ni pričakovati, da bi v letu 2024 lahko pridobili manjkajoča zemljišča. Kot rečeno, bomo zelo veseli pomoči s strani občine oz. župana, pri rešitvi tega izziva. Sam postopek pridobitve gradbenega dovoljenja na UE Radovljica pa iz izkušenj traja približno 9 mesecev.
Investicijski program (IP) bo po pridobitvi novelirane Projekt za izvedbo (PZI) projektne dokumentacije potrebno novelirati. Novelirana projektna dokumentacija bo, v kolikor v postopku javnega naročanja ne bo prišlo do zapletov, zaključena v letu 2025. Gradnja vstopnega križišča na Betinu bo, vključno z dovoljenjem, zaključena v letu 2025. V vmesnem času bo DRSI poskušal zaključiti z odkupi na naslednji etapi ter zaprositi za gradbeno dovoljenje. Javno naročilo za gradnjo naslednje faze bo objavljeno po pridobitvi gradbenega dovoljenja.
Finančna sredstva za vse predvidene aktivnosti so zagotovljena že v sprejetih proračunih in tudi v predlogu proračunov za naslednji dve leti.