Vložitev zahtevka za znižanje ali vračilo kupnine - CCC obutev, d.o.o. - PE MB, Pobreška cesta 18
Torej višjo »redno ceno«, »znižano ceno« ter spodaj, z občutno manjšo pisavo, tudi »najnižjo ceno v zadnjih 30 dneh«, z različno velikostjo črk in številk pa je poudarjalo »redno« ceno ter »znižano ceno«, medtem ko je podatek o »najnižji ceni v zadnjih 30 dneh« navajalo z zelo majhnimi črkami in številkami, komaj čitljivo, čeprav bi na rdečih nalepkah moralo poudarjeno navajati najnižjo ceno, ki jo je uporabljalo v zadnjih 30 dneh pred znižanjem, ter znižano ceno. S takšnim načinom prikazovanja cen, kjer je višja redna cena bistveno bolj poudarjena kot najnižja cena v zadnjih 30 dneh pred uvedbo znižanja, je podjetje utegnilo zavajati potrošnike glede višine cenovne ugodnosti samega izdelka, saj je potrošnik utegnil pričakovati višjo cenovno ugodnost kot jo je nato dejansko prejel, s tem pa je utegnilo zavajati povprečnega potrošnika ter utegnilo povzročiti, da sprejme odločitev za nakup izdelka, označenega s tremi različnimi cenami, ki je sicer ne bi sprejel.
Nadalje je bilo ugotovljeno, da je omenjeno podjetje uporabilo nepošteno - zavajajočo poslovno prakso tudi s tem, da je v že navedeni prodajalni, pri določenih izdelkih namestilo plakat z vsebino: »NAJBOLJŠA CENA«, pri čemer pa je v nasprotju s poklicno skrbnostjo, v okviru katere se pričakuje poznavanje predpisov s področja varstva potrošnikov, izpustilo bistveno informacijo, ker nikjer v prodajalni potrošnike ni obvestilo, kaj ta slogan sploh pomeni, zato je izpustilo bistvene informacije, ki jih glede na dejanske okoliščine potrošnik potrebuje za sprejem odločitve o nakupu izdelka, označenega s sloganom »NAJBOLJŠA CENA«, s čimer je utegnilo povzročiti, da bi potrošnik sprejel odločitev o nakupu izdelka, ki je sicer ne bi sprejel.
Na takšen način je lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov, saj so ti sprejeli odločitev o nakupu izdelkov, ki je sicer ne bi.
Potrošniki, ki so bili zaradi zgoraj navedene uporabe nepoštene poslovne prakse podjetja CCC OBUTEV, d.o.o., Loška ulica 10, 2000 Maribor, v prodajalni na Pobreški cesti 18, 2000 Maribor, oškodovani, lahko na podlagi 55. člena Zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska.
Potrošniki, ki se bodo odločili za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14 dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine. (Veza: Odločba št. 7100-1810/2023-3, z dne 19. 7. 2024 - pravnomočna z dne 1. 8. 2024).