Skoči do osrednje vsebine

Strast, trdo delo, vztrajnost in zmagovalna miselnost nujni za uspeh tako v poslu kot športu

Vrhunski šport in posel sta si precej bolj podobna, kot se zdi na prvi pogled, obe področji za uspeh zahtevata enake vrednote - strast, predanost in nenehno prizadevanje za vrhunske rezultate, je bilo slišati na današnjem poslovnem dogodku Night of the Dragon Business Talk, ki je bil organiziran s podporo nacionalnega partnerja SPIRIT Slovenija.

Dogodek je potekal v sklopu sobotnega vrhunskega košarkarskega spektakla, poslovilne tekme izjemnega slovenskega košarkarskega asa Gorana Dragiča. Udeležila pa so se ga številna svetovno znana imena iz sveta športa in gospodarstva.

Dragićeva bogata športna kariera je pomembno pripomogla k prepoznavnosti slovenskega športa in košarke ter tudi Slovenije kot države. Igral je namreč na najprestižnejših košarkarskih parketih ZDA in pustil izjemen pečat pri krepitvi prepoznavnosti Slovenije kot dežele vrhunskih košarkarskih asov ter s ponosom deloval kot eden najbolj vidnih športnih ambasadorjev Slovenije. Svojo zavezo k promociji svoje domovine pa po karieri nadaljuje tudi na poslovnem področju in v dobrodelnih vodah.

Za Slovenijo, ki v svetovnem merilu velja za pravi športni fenomen, so vrhunski športniki odlični ambasadorji, športni dogodki pa priložnost za uresničevanje gospodarskih ambicij ter posledično k izkoristku gospodarskega potenciala, je pomen dosežkov vrhunskih slovenskih športnikov za večanje prepoznavnosti Slovenije v mednarodnih vodah tudi na gospodarskem področju, uvodoma izpostavil Rok Capl, direktor SPIRIT Slovenija, ki je nacionalni partner celotnega spektakla. Mednarodni poslovni dogodek Business Talk je še eden v vrsti številnih poslovnih srečanj, ki jih agencija organizira vzporedno z odmevnimi športnimi dogodki in kaže na integriran ter učinkovit pristop Slovenije k promociji celotne države. »Številni podjetniki v uspehih Gorana Dragića najdejo navdih in motivacijo za svoje cilje. Prebiti se v sam svetovni vrh, pa naj bo to šport ali posel, nikakor ni enostavno – a je s pravim podpornim okoljem, zmagovalno miselnostjo in zavezanostjo k odličnosti precej lažje.« 

Na dogodku so govorci iz sveta športa in gospodarstva v zanimivih panelih govorili o različnih temah, katerih rdeča nit so bile vzporednice med športom in gospodarstvom. Na prvem panelu, Sinergije gospodarstva in športa, ki je združil predstavnike največjih sponzorjev in partnerjev dogodka I feel Slovenia Night of the Dragon, so razpravljali o tem, kako strateška partnerstva in sponzorstva v športu prispevajo k skupnemu uspehu ter delili svoje izkušnje in vpoglede v pomen teh povezav.

Matevž Frangež, državni sekretar na gospodarskem ministrstvu je dejal, da je Slovenija bogata s športnimi dosežki. »Prvič v zgodovini Slovenije smo strateško združili področja gospodarstva, turizma in športa, rezultati naših športnikov nesporno pričajo o dobro postavljenem podpornem ekosistemu.« Dejal je, da so športniki s svojimi uspehi najboljši pokazatelj tistih vrednot, po katerih želi biti Slovenija prepoznana v svetu tudi v poslu - trdem delu, ekipnemu duhu in zmagovalni miselnosti, svoje pa doda tudi močan podporni ekosistem. Po njegovem mnenju so zelo pomembna vlaganja v panogo, zato bo gospodarsko ministrstvo do leta 2030 za razvoj športno turistične infrastrukture namenilo 150 milijonov evrov.

Poleg države so pomemben podpornik športnikov tudi sponzorji. Matevž Mazij, predsednik upravnega odbora in izvršni direktor globalnega podjetja Bragg Gaming Group, Drago Kavšek, član uprave Petrola in Andrej Andoljšek, predsednik uprave in izvršni direktor Addiko Bank so si bili enotni v tem, da podjetja od države potrebujejo ustrezno okolje, da se lahko ustrezno razvijajo. Med vrednotami športnikov, ki jih izjemno cenijo tudi pri svojih zaposlenih, so izpostavili predanost delu, usmerjenost k cilju, sposobnost prenesti poraz, visoko delovno etiko in zmagovalno miselnost. »Ponos do naših športnikov, ki ga čutimo na in ob igrišču, je nekaj, kar nas krepi kot narod in povezuje v podjetjih, politiki in družbi. S sodelovanjem in povezovanjem smo lahko boljši,« je še bilo slišati. Strinjali so se, da tujci Slovenijo poznajo predvsem zaradi izjemnih uspehov naših športnikov, zato bi jim morali biti hvaležni in najti načine, kako prepoznavnost naših športnih ambasadorjev še bolj unovčiti. V nadaljevanju je Benedikt von Dohnanyi, strateški svetovalec ASB Glass Floor, premierno predstavil stekleni digitalni košarkarski parket, ki bo spremenil percepcijo dvoranskih športov.

Na drugem panelu, Kariera po karieri, so izjemni domači in tuji košarkarski asi delili svoje osebne zgodbe o prehodu v novo življenjsko obdobje po zaključku športne kariere ter se dotaknili tudi dobrodelnosti. Na panelu je poleg Gorana Dragića sodeloval tudi nekdanji košarkar, dvakratni dobitnik naziva MVP za najkoristnejšega igralca lige in Dragićev mentor v ligi NBA, Steve Nash, ki je poudaril, da je bila njegova prva športna ljubezen nogomet in izpostavil izjemno vlogo mentorstva za mlade igralce, novince. »Skoraj vsak, ki pride v NBA, se sooča s težkimi trenutki in takrat je podpora ključna,« je dejal. Dodal je, da se je v ekipi vedno dobro počutil v vlogi vodje in motivatorja, a da gre pri trenerstvu  za drugačen tip vodenja. Eden najboljših evropskih košarkarjev vseh časov v zgodovini lige NBA,  Dirk Nowitzki pa je omenil, da sam je pravi trenutek za upokojitev zamudil, saj je njegovemu slovesu s košarkarskega parketa v veliki meri botrovala slabša fizična pripravljenost. O mentorstvu je dejal, da ne gre le za proces dajanja, temveč tudi dobivanja. »Vedno sem želel pomagati soigralcem, da bi bili še boljši. Dejstvo pa je, da si lahko najboljši igralec na svetu, a če nisi dober član ekipe, torej timski igralec, ekipa kot celota ne bo uspešna.« Nekdanji košarkar in pozneje športni agent Bill Duffy je poudaril, da morajo biti profesionalni športniki pametni in že prej načrtovati prihodnost po koncu športne kariere. Sam mladim igralcem vedno svetuje, naj imajo odprte oči tudi za druge priložnosti, ki jih šport ponuja. Izpostavil je tudi, da je bistvo vodenja komunikacija, spoštovanje in konstruktivna kritika, ter »to, da človeku pokažeš, da ti je mar zanj, za njegovo življenje.«

Goran Dragić je dejal, da je bil v košarki njegov idol Raša Nesterović in da je sprva igral nogomet. Med drugim je spomnil tudi na predajo vodstva ekipe v druge roke, ko pride čas za slovo. Iskreno je priznal, da je zanj bila misel na upokojitev strašljiva, saj je vedno igral košarko, sledil določenemu urniku, zdaj pa tega ni več. »Pogrešam svoje soigralce, čas, ki smo ga preživeli na igrišču in zunaj njega, in tekme, ne pa tudi treningov. Svoje kariere ne bi menjal, z odločitvijo o upokojitvi pa sem pomirjen,« je zaključil. Glede dobrodelnosti je dodal, da se športniki dobro zavedajo, da je bil njihov uspeh stkan skozi številna vlaganja celotne skupnosti in ji znajo to vračati.

Dogodek je sklenil pogovor z Matejem Avanzom, direktorjem projekta "I Feel Slovenia Night of the Dragon", ki je osvetlil pomen sožitja med gospodarstvom in športnimi uspehi ter izzive, s katerimi so se soočali pri organizaciji dobrodelne poslovilne košarkarske tekme v dvorani Stožice in kaj je bilo vodilo organizacijske ekipe pri izvedbi dogodka z dobrodelno noto. »Želeli smo narediti projekt, s katerim bi dokazali, da je možno z relativno nizkim proračunom narediti dogodek presežkov z dobrodelno noto in to s slovenskim znanjem.« Pri vseh projektih je po njegovem mnenju ključno, da se obdaš s pravo ekipo v katero imaš popolno zaupanje in uspeh je zagotovljen.

O dogodku I feel Slovenia Nigh of the Dragon

I Feel Slovenia Night of the Dragon je izjemna priložnost za dvig prepoznavnosti Slovenije kot odlične športne, turistične in poslovne destinacije, krepitev nacionalnega ponosa, spodbujanje popularizacije športa ter zdravega načina življenja in konkretne gospodarske koristi, vključno s povečanim obiskom turistov in tujih poslovnih partnerjev. Zato sta SPIRIT Slovenija in Slovenska turistična organizacija v luči izjemnega potenciala pristopila k dogodku kot nacionalna partnerja. Tako na poslovnem dogodku kot dan kasneje, na pričakovani tekmi, bo SPIRIT Slovenija poskrbel za znamčenje na najvidnejših mestih in s tem poskrbel za promocijo ključnih prednosti slovenskega gospodarstva z nacionalno kampanjo I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. in agencije, ki predstavlja enotno točko za pomoč in podporo slovenskim podjetjem v vseh fazah poslovanja, obenem pa je vstopna točka za tuja podjetja in investitorje. V pričakovanju močne zastopanosti igralcev, gostov in gledalcev iz tujine bo agencija na poslovnem dogodku in tekmi izpostavila znamko Slovenia Business, s katero svoje storitve predstavlja v mednarodnem prostoru.