Pojasnilo navedb v članku na spletni strani Pokukaj.si
Nedavno se je na spletni strani pokukaj24.si pojavil članek, ki se nanaša na delo dispečerja v Regijskem centru za obveščanje v Celju. Članek ne ustreza dejanskemu poteku dogodkov zato smo pripravili pojasnilo, ki temelji na opravljenem strokovnem nadzoru tega dogodka.
Sistem za zaščito in reševanje deluje po strogih protokolih, katerih cilj je zagotavljanje varnosti in zaščite vseh državljanov. Dispečerji na številki 112 so posebej usposobljeni za obravnavo nujnih primerov in odločanje o ustreznem odzivu glede na naravo klica in tveganje.
Vsi klici na številko 112 so posneti in se hranijo za primere pregledov in preverjanj. V tem konkretnem primeru je dispečer, na podlagi informacij, ki jih je prejel od klicatelja, in sicer da so gasilci že nekajkrat intervenirali, vendar niso mogli storiti ničesar, ker je potreben vodovodni instalater, ocenil, da gre za komercialno storitev, in ga zato napotil na vodovodarja oziroma upravnika objekta.
Preverili smo na Poklicni gasilski enoti Celje, kjer so nam potrdili, da so bili že dvakrat na tem naslovu, vendar niso mogli narediti nič – lahko bi le celotnemu stanovanjskemu bloku zaprli vodo, kar pa je nesprejemljivo. S tem so takrat tudi seznanili stanovalce in jih napotili na upravnika objekta.
Preverili smo tudi pri upravniku, ki je povedal, da se zadeva ponavlja že 3 mesece, da gre za puščanje dve nadstropji višje in da zadevo vedno popravijo. Iz stanja na terenu je razvidno, da je v stanovanju kličočega oziroma njegovih staršev na stropu madež zaradi zamakanja.
Glede na opravljene prisluhe in razgovor z ostalimi prizadetimi ugotavljamo, da je dispečer ravnal v skladu s peto alinejo prvega odstavka 15. člena Pravilnika o obveščanju in poročanju v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Navedbe, da je bil dispečer nesramen ali neprimeren, so pretirane in izkrivljajo resnično naravo pogovora. Dispečerji so obvezani k strokovni komunikaciji, in čeprav včasih neprijetne situacije povzročijo stres, to ne pomeni, da so bili izrečeni kakršni koli slabonamerni ali žaljivi komentarji.
Klic v sili na številko 112 je namenjen situacijam, kjer je resno ogroženo življenje in dobrobit ljudi ter živali. Ne nujni klici lahko povzročijo, da tisti, ki pomoč nujno potrebujejo, ne prejmejo pravočasne oskrbe s strani služb za zaščito, reševanje in pomoč.
Zato bo naš odziv na tovrstne prispevke in netočne navedbe vedno neposreden in na podlagi dokazljivih dejstev, saj je sistem za zaščito in reševanje in še posebej klic v sili (112) vzpostavljen z namenom zaščite ljudi, zato je ključno, da državljani zaupajo v njegovo delovanje. Širjenje nepreverjenih informacij ter senzacionalistični članki v takšnih zadevah nimajo mesta. Varnost in reševanje sta naši prednostni nalogi in v tej smeri bomo tako z gasilci kot tudi drugimi reševalci delovali še naprej.