Skoči do osrednje vsebine

Odločitve vlade s sej vladnih odborov

Na sejah vladnih odborov je vlada med drugim soglašala s predlogi amandmajev k predlogu novele Zakona o arhitekturni in inženirski dejavnosti, sprejela odgovor na sklep Državnega sveta RS o seznanitvi z zaključki posveta 4. razvojna os in razvojni izzivi regije ter v veljavni Načrt razvojnih programov 2024–2027 uvrstila nov projekt "Tehnična pomoč MVI 2021–2027".

Vlada soglaša s predlogi amandmajev k predlogu novele Zakona o arhitekturni in inženirski dejavnosti

Na današnji seji odbora za gospodarstvo je Vlada Republike Slovenije soglašala s predlogi amandmajev k predlogu novele Zakona o arhitekturni in inženirski dejavnosti. S predlaganimi amandmaji se upoštevajo predlogi in pripombe Zakonodajno pravne službe Državnega zbora, ki so pretežno nomotehnične narave.

Gre za amandmaje k predlogu besedila Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o arhitekturni in inženirski dejavnosti. Vlada je predlog zakona potrdila konec maja in se sprejema zaradi izvršitve odločbe Ustavnega sodišča Republike Slovenije, ki je presojalo pravno ureditev opravljanja geodetskega poklica »geodet z izkaznico«. Cilj novele zakona je, da se poklicni skupini »geodet z geodetsko izkaznico« omogoči opravljanje določenih dejanj s področja geodezije.

Vir: Ministrstvo za naravne vire in prostor

Vlada sprejela Odgovor na sklep Državnega sveta RS o seznanitvi z zaključki posveta 4. razvojna os in razvojni izzivi regije

Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je 31. 5. 2024 organizirala posvet z naslovom 4. razvojna os in razvojni izzivi regije. Posvet je bil namenjen predstavitvi poteka izvajanja aktivnosti na 4. razvojni osi, ki jih izvaja država, ter izzivov, s katerimi se soočajo kraji in gospodarstvo ob 4. razvojni osi zaradi prometne odmaknjenosti od slovenskega avtocestnega sistema in središča države.

Na podlagi izvedenega posveta je Državni svet na seji v juliju 2024 obravnaval zaključke posveta ter sprejel sklep, s katerim poziva Vlado Republike Slovenije, da zaključke posveta prouči in se do njih opredeli.

Vlada je na seji odbora sprejela naslednji odgovor:

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (v nadaljnjem besedilu: DRSI) je kot upravljavec državnega cestnega omrežja vezana na dodeljena proračunska sredstva, kar posledično vpliva tudi na potek izvajanja projektov, tako tistih, ki že tečejo kot tistih, ki se še načrtujejo. Na potek izvajanja projektov pa je vplivala tudi vremenska ujma avgusta 2023, ki je spremenila prioritete financiranja infrastrukturnih projektov. Prednost financiranja imajo tako projekti v izvajanju, projekti, vezani na črpanje evropskih sredstev, in predvsem nujni infrastrukturni projekti na prizadetih območjih.

Ministrstvo za infrastrukturo in DRSI si prizadevata za realizacijo vseh načrtovanih projektov v skladu z razpoložljivimi finančnimi sredstvi. Po zaključeni pripravi proračuna za leti 2025 in 2026, ki je trenutno v teku, bo na podlagi sprejetega proračuna izdelan t.i. »drsni plan«, ki po metodologiji za vrednotenje in razvrščanje investicijskih projektov cestne infrastrukture ob upoštevanju proračunskih omejitev določi prioritete za naslednje proračunsko obdobje.

Vir: Ministrstvo za infrastrukturo

Vlada v veljavni Načrt razvojnih programov 2024–2027 uvrstila nov projekt »Tehnična pomoč MVI 2021–2027«  

Na odboru je vlada sprejela sklep, da se v veljavni Načrt razvojnih programov 2024–2027 uvrsti nov projekt z nazivom »Tehnična pomoč MVI 2021–2027«. 

Omenjeni projekt predstavlja kontinuiteto financiranja aktivnosti, namenjenih vzpostavitvi kakovostnega institucionalnega okvira in okvira upravljanja s sredstvi evropske kohezijske politike. Vsebina projekta izhaja iz predhodnih izkušenj izvajanja projekta Tehnične pomoči v okviru finančne perspektive 2014–2020. Podlaga za načrtovanje sredstev ter uvrstitev projekta v Načrt razvojnih programov je s strani odgovorne osebe investitorja potrjen dokument identifikacije investicijska projekta Tehnične pomoči MVI 2021–2027, v katerem je podrobneje določena vsebina, časovnica in višina sredstev za izvedbo aktivnosti projekta Ministrstva za vzgojo in izobraževanje kot posredniškega telesa, vključenega v izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027.

Sredstva tehnične pomoči so namenjena opravljanju sistemskih in drugih nalog Ministrstva za vzgojo in izobraževanje kot posredniškega telesa, vključenega v izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, kot jih določata sveženj kohezijskih uredb na ravni Evropske unije in nacionalna uredba. S tem želimo vplivati na dvig usposobljenosti javnih uslužbencev, vključenih v izvajanje EKP. Število udeležencev, vključenih v projekt tehnične pomoči, bo 65.

Sredstva projekta Tehnična pomoč MVI 2021—2027 zajemajo sledeče aktivnosti: organizacijo strokovnih usposabljanj za učinkovito upravljanje EU skladov ter financiranje usposabljanj oziroma izobraževanj zaposlenih na ključnih področjih, kjer so bila že v preteklosti zaznana največja tveganja ali so nastale/bile izkazane nove potrebe; izvajanje analiz, študij, vrednotenj; organizacijo dogodkov (konferenc, delavnic, delovnih srečanj, študijskih obiskov, informativnih dni, teambuildingov, ipd.) in komuniciranje (zagotavljanje prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike).

Cilj investicije je vzpostavitev kakovostnega institucionalnega okvira in okvira upravljanja EU skladov, ki sta pomembna z vidika učinkovitosti in doseganja rezultatov, ki jih želimo doseči s sredstvi evropske kohezijske politike.

Ocena celotnih stroškov investicije je 714.000,00 evrov z vključenim DDV, in sicer za obdobje od leta 2024 do leta 2029.

Projekt je neprofitnega značaja in investitorju ter upravljavcu ne bo prinašal prihodkov, saj gre pri projektu za izvedbo podpornih dejavnosti (usposabljanja, študije, itd.) za javne uslužbence, ki bodo opravljali naloge, vezane na izvajanje Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027.

Glede na naravo projekta je bistvena presoja ekonomskih kazalnikov projekta, kjer je poleg finančnih parametrov potrebno upoštevati tudi druge koristi projekta, kot je učinkovitejše delo javnih uslužbencev, s poudarkom na nadgradnji znanja v skladu s preteklimi zaznanimi potrebami oziroma v skladu z izkazanimi novimi potrebami, in posledično uspešnejše črpanje evropskih sredstev.

Projekt se bo izvajal od 1. 7. 2024 do 15. 11. 2029 in financiral v obdobju od 1. 7. 2024 do 31. 12. 2029.

Vir: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje