Skoči do osrednje vsebine

Družba za upravljanje javnega potniškega prometa prevzela pilotno testiranje izvedbe prevoza na klic

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je v letu 2022 in 2023 izvajalo projekt Prostorska podatkovna podpora upravljanju javnega potniškega prometa – »Invalidi v javnem potniškem prometu«, ki se v letu 2024 nadaljuje kot projekt - Pilotno testiranje izvedbe prevoza na klic »Invalidi v javnem potniškem prevozu 2024«.

Projekt je prevzela Družba za upravljanje javnega potniškega prometa, d.o.o., ki bo v sodelovanju z izbranim izvajalcem Nacionalnim svetom invalidskih organizacij Slovenije izvedla pilotiranje prevoza na klic v dveh slovenskih občinah, in sicer v Mariboru in Ljubljani. Projekt se prične izvajati v četrtek, 12. 9. 2024.

Prevoz na klic omogoča prevoz oseb od začetne do končne točke potovanja, pri čemer morata obe točki ležati znotraj prometnega gravitacijskega območja v Ljubljani in Mariboru, ki ga pokriva klicni center, vendar končna točka ne sme biti oddaljena več kot 50 km od začetne točke. V primeru, da potnik potuje izven tega območja, storitev omogoča prevoz do najbližje dostopne postaje javnega potniškega prometa. To potnikom omogoča nadaljevanje poti z drugimi oblikami javnega prevoza, kar povečuje njihovo mobilnost in dostop do širšega območja.

S posluhom za potrebe potnikov

Pilotna izvedba pokriva vse namene voženj, vendar je prioritetno namenjen za urejanje zdravstvenih namenov, urejanje upravnih postopkov in drugih nujnih opravil za gibalno ovirane osebe, ki uporabljajo različne tehnične pripomočke za gibanje.

Zavedamo se, da je mobilnost pomemben vidik življenja za vse skupine prebivalstva, še zlasti to velja tudi za invalide, za katere pa je mobilnost v urbanem okolju lahko še posebej zahtevna aktivnost. Z zagotavljanjem prilagodljivih in zanesljivih možnosti prevoza za invalide posegamo v več segmentov, ki obsegajo dostopnost postaj, postajališč in okolice, prilagoditev prevoznih sredstev, izobraževanje kadrov za ustrezno podporo mobilnosti, idr. Zato je potrebno to vrsto prevoza uvajati postopoma in ga najprej uvesti testno na omejenem območju. Ugotovitve testa bodo ključni korak k uresničevanju cilja vzpostavitve modela prevoza na klic za območje celotne Slovenije, s ciljem dolgoročnega izvajanja in bodo pokazale dejansko potrebo po vzpostavitvi takega prevoza in pripomogle k uvedbi prevoza na klic za celotno območje Slovenije, s čimer se bo omogočila boljša mobilnost invalidov.

Kako naročim prevoz?

Sprejem klicev in koordinacija prevozov poteka preko klicnega centra na telefonski številki 051 266 377, in sicer od ponedeljka do petka vsak delovni dan med 8. in 16. uro in preko elektronskega naslova prevozinaklic@dujpp.si.

Naročilo prevoza mora biti izvedeno preko klicnega centra vsaj 24 ur prej. V primeru prostih kapacitet se prevoz lahko izvede tudi ob naročilu, katerega čas naročila je bil manj kot 24 ur pred odhodom.

Prevozi se izvajajo od ponedeljka do petka vsak delovni dan med 7. in 22. uro.