Skoči do osrednje vsebine

Pogled na izobraževanje 2024 – kazalniki OECD

Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) na letni ravni objavlja podatke o izobraževanju v državah članicah in partnerskih državah.
Učenci med pisanjem na roke v učilnici

Letošnja publikacija se osredotoča na tematiko pravičnosti v izobraževanju. | Avtor: Kzenon/Depositphotos

Publikacija Pogled na izobraževanje (angleško Education at a Glance - EAG) je najobširnejši mednarodni zbornik izbranih primerljivih podatkov o stanju in učinkih izobraževanja. Ta publikacija preučuje kakovost učnih dosežkov, vzvode politik in kontekstualne dejavnike, ki oblikujejo te rezultate, ter širše zasebne in družbene odnose, ki so posledica naložb v izobraževanje.

Osrednja tema letošnje publikacije se nanaša na pravičnost v izobraževanju in na trgu dela. Pravičnost je že več desetletij v središču pozornosti oblikovalcev politik, še posebej na področju izobraževanja. Izobraževalni sistem ne more veljati za uspešnega, če vsem učencem ne ponuja enakih možnosti in je premalo vključujoč.

Pravičnost v izobraževanju pomeni, da so učna okolja oblikovana tako, da zmanjšujejo vpliv družbenih neenakosti in ustvarjajo pogoje, v katerih dosežki v izobraževanju prispevajo k bolj pravičnim gospodarskim in družbenim izidom še dolgo po tem, ko učenci končajo šolanje. Kazalniki imajo ključno vlogo pri ocenjevanju napredka pri doseganju pravičnosti v izobraževanju, saj pomagajo ugotoviti, ali je pravičnost v izobraževanju realnost ali pa ostajajo pomembni izzivi, ki jih je potrebno naslavljati.

Medijsko gradivo, ki podrobneje predstavlja podatke za Slovenijo, se nahaja v priponki, na povezavi pa je publikacija Pogled na izobraževanje 2024 (Education at a glance 2024) dostopna v celoti, v angleškem jeziku.