Skoči do osrednje vsebine

258. dopisna seja Vlade Republike Slovenije

Vlada je na dopisni seji določila besedilo predloga Zakona o pravici oseb po prebolelem raku in določenih drugih bolezni do enakega dostopa do zavarovalnih in kreditnih produktov. Določila je tudi besedilo predloga Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu in sprejela Odzivno poročilo na revizijsko poročilo Računskega sodišča o obvladovanju in poslovanju Družbe za razvoj infrastrukture.

Vlada določila besedilo predloga Zakona o pravici oseb po prebolelem raku in določenih drugih bolezni do enakega dostopa do zavarovalnih in kreditnih produktov

Vlada Republike Slovenije je na današnji dopisni seji določila besedilo predloga Zakona o pravici oseb po prebolelem raku in določenih drugih bolezni do enakega dostopa do zavarovalnih in kreditnih produktov ter ga pošilja v obravnavo Državnemu zboru. Predlog zakona ureja pravico oseb po prebolelem raku in oseb, okuženih z virusom hepatitisa C ali HIV, do dostopa do zavarovalnih pogodb življenjskih zavarovanj in kreditnih zavarovanj ter kreditnih pogodb za nepremičnino pod enakimi pogoji kot ostalim posameznikom, ki nikoli niso zboleli ali se okužili s temi boleznimi. Navedeno pravico kratko imenujemo pravica do pozabe po preboleli bolezni.
Zakon določa, da po prebolelem raku osebam ni treba več razkriti svoje bolezni deset let po ozdravitvi, pri osebah, ki so jim diagnozo postavili pred 21. letom, pa že po petih letih. Po okužbi z virusom hepatitisa C je splošni rok tri mesece po ozdravitvi, po okužbi z virusom HIV pa eno leto od začetka zdravljenja.

Vir: Ministrstvo za zdravje

Vlada določila besedilo predloga Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu

Vlada Republike Slovenije je na današnji dopisni seji določila besedilo predloga Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu in ga pošilja v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije.
Poglavitni cilj predloga zakona je vzpostaviti pogoje za zagotovitev sistema vodenja in upravljanja kakovosti za vse izvajalce zdravstvene dejavnosti ter zagotoviti ustrezne nadgradnje sistema kakovosti v zdravstvu. Z vzpostavitvijo Javne agencije Republike Slovenije za kakovost v zdravstvu želi zakon doseči predvsem zagotavljanje razvoja in delovanje sistema upravljanja kakovosti v zdravstvu ter spremljanje napredka uresničevanja temeljnih načel kakovosti zdravstvene obravnave. S tem bo zagotovljen dvig kakovosti zdravstva v Sloveniji ter posledično povečanje varnosti v zdravstvenem sistemu.
Zakon med drugim določa ukrepe za upravljanje in razvoj kakovosti v zdravstvu, ustanovitev Sveta za kakovost, vzpostavitev javne agencije za kakovost v zdravstvu, ureja vrednotenje zdravstvenih tehnologij, uvaja prostovoljno akreditiranje oziroma certificiranje za izvajalce zdravstvene dejavnosti ter določa nadzor za zagotavljanje zakonitosti, strokovnosti, kakovosti in varnosti dela.
Zakon o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu bo zagotovil najvišjo stopnjo varnosti pacientov in zmanjšal tveganja za njihova življenja in zdravje.

Vir: Ministrstvo za zdravje

Vlada sprejela Odzivno poročilo na revizijsko poročilo Računskega sodišča

Računsko sodišče RS je 17. junija 2024 izdalo revizijsko poročilo o obvladovanju in poslovanju Družbe za razvoj infrastrukture (v nadaljevanju: DRI) kot notranjega izvajalca za državne organe in druge osebe javnega prava. V tem okviru je Vladi Republike Slovenije (v nadaljevanju: vlada) naložilo, da mora v 90 dneh po prejemu revizijskega poročila predložiti Računskemu sodišču RS odzivno poročilo v zvezi z izrečenim popravljalnim ukrepom.

Računsko sodišče RS je revidiralo učinkovitost vlade in Ministrstva za infrastrukturo (v nadaljevanju: ministrstvo) pri zagotavljanju pogojev za učinkovito opravljanje nalog družbe DRI upravljanje investicij, d.o.o. (v nadaljevanju: DRI), za državne organe in druge osebe javnega prava v letu 2020. Dalo je mnenje, da vlada in ministrstvo nista zagotovila ustreznih in strokovnih podlag za opravljanje nalog DRI kot notranjega izvajalca, nista preverila prednosti in slabosti centraliziranega modela zagotavljanja inženirskih in svetovalnih storitev ter nista strokovno proučila, primerjala in ovrednotila različnih možnosti zagotavljanja storitev, upoštevaje tudi tveganja obstoječega modela. Poleg tega je ugotovilo, da vlada in ministrstvo nista oblikovala določne in usklajene opredelitve vloge ter obsega odgovornosti DRI kot notranjega izvajalca, kar naj bi po mnenju Računskega sodišča RS vodilo do tega, da naj bi državni organi na DRI prenašali vedno večji obseg nalog.

Vlada v odzivnem poročilu izpostavlja, da je Državni zbor dne 10. 7. 2024 sprejel Odlok o strategiji upravljanja naložb države, v katerem je za strateški cilj družbe DRI postavil ohranitev statusa notranjega izvajalca za državo, njen organe, ministrstva in pravne osebe javnega prava na podlagi zakona o javnem naročanju, zlasti na področju opravljanja storitev investicijskega inženiringa, predvsem na področju investicij v javno prometno infrastrukturo.

Vlada sprejema popravljalni ukrep Računskega sodišča RS, zato je pripravila načrt aktivnosti za njegovo izvedbo. Pridobila bo neodvisno strokovno študijo, v kateri bodo upoštevani elementi, in proučena vprašanja, ki jih navaja Računsko sodišče RS. Takšna študija je po svoji vsebini obsežna in podrobno analitična, zato bo terjala ustrezen čas za kakovostno in ustrezno obravnavo.

Vlada se zaveda potrebe po dolgoročno učinkovitem modelu izvajanja investicij v državno infrastrukturo, kar mora predpostavljati jasen in nedvoumen model, ki bo zagotavljal doslednost, in pravno varnost naročnikom. Na podlagi izsledkov študije bo vlada obravnavala in sprejela strateško odločitev o modelu, ki bo odpravil zaznane nepravilnosti, vendar bo hkrati omogočal hitro in učinkovito ter stroškovno obvladljivo izvajanje investicij. V ta namen bo glede na izsledke študije vzpostavljen ustrezen normativni okvir.

Vir: Ministrstvo za infrastrukturo