Ministrica za zdravje na konferenci Zdravje 2024 spregovorila o kakovostnem zdravstvenem sistemu
Čeprav ima Slovenija dober zdravstveni sistem, na katerega smo lahko ponosni, ne smemo pozabiti, da hitro spreminjajoče se okolje in celoten družbeni kontekst zahtevata stalne izboljšave in prilagoditve. Takšne konference, ki spodbujajo razprave o kakovosti zdravstva, so zato zelo dobrodošle, meni ministrica.
Dober zdravstveni sistem mora zagotavljati dostopnost za vse, kakovostno oskrbo, vzdržnost ter usmerjenost k preventivi. »Hkrati pa uspešnost sistema danes vse bolj ocenjujemo na podlagi merjenja izidov zdravljenja, kar je temelj pristopa tako imenovane na vrednosti temelječe zdravstvene obravnave (NaVTeZ). Vzpostavitev merljivosti kakovosti in varnosti zdravstvenih storitev z natančnim merjenjem izidov je ena izmed prioritet Ministrstva za zdravje,« je dejala Prevolnik Rupel. Še letos bo ministrstvo definiralo, prevedlo in validiralo kazalnike za nekatere ključne diagnoze v kardiologiji, oftalmologiji in ortopediji, naslednje leto pa bo sledila pilotna podpora digitalnemu zbiranju in analizi podatkov. »To bo omogočilo primerjavo in izmenjavo dobrih praks med izvajalci ter s tem izboljševanje kakovosti storitev in boljše storitve za nas vse.«
Z novim Zakonom o kakovosti se bodo vzpostavili pogoji za upravljanje in spremljanje kakovosti pri vseh slovenskih izvajalcih, kar bo pomembno prispevalo k odpravljanju razlik in povečanju varnosti pacientov. Agencija za kakovost, predvidena v zakonu, pa bo med drugim usklajevala prizadevanja za opredelitev kazalnikov izidov, zagotovila ustrezno digitalno podporo in koordinacijo, zbiranje podatkov, njihovo analizo, primerjalne analize ter vzpostavitev ukrepov za izboljšanje izidov preko spremembe procesov pri izvajalcih.
»Na Ministrstvu za zdravje pripravljamo kombinacijo ukrepov, ki bo pomagala graditi in prilagajati zdravstveni sistem, da ta ne bo zgolj odziven, temveč proaktiven, odporen na izzive prihodnosti in usmerjen v dolgoročno blaginjo prebivalstva,« je napovedala ministrica in še opozorila, da je ključ do uspeha ukrepov v sodelovanju vseh deležnikov v zdravstvu. »Samo skozi konstruktiven in odprt dialog, pripravljenost na spremembe, sodelovanje in usklajeno prizadevanje lahko dosežemo učinkovite rešitve, ki bodo resnično izboljšale kakovost in dostopnost zdravstvene oskrbe.«