Prvi dan konference JUTRI v znamenju zaposlenih, storitev in oblikovanja predpisov v javni upravi
Minister mag. Franc Props je uvodoma v pogovoru z voditeljem Tonijem Cahunkom izpostavil, da se je Ministrstvo za javno upravo z organizacijo dvodnevnega dogodka odzvalo na številne spremembe in izzive s katerimi se danes sooča javna uprava. »Današnja konferenca je za nas izjemno pomembna. Ob hitrih tehnoloških spremembah, digitalni preobrazbi in vse večjih pričakovanjih javnosti se je pokazala nujnost, da okrepimo sodelovanje med različnimi deležniki znotraj javne uprave. Na Ministrstvu za javno upravo smo že dolgo razmišljali o vzpostavitvi bolj strukturiranega dialoga in izmenjavi dobrih praks, saj verjamemo, da lahko le s sodelovanjem in povezovanjem različnih institucij in strokovnjakov dosežemo resnično učinkovit javni sektor, ki bo dolgoročno temelj razvoja naše države,« je povedal mag. Props.
V nadaljevanju je minister pojasnil, da je namen konference predstavitev številnih dosežkov, posodobitev in novosti ter vsega dosedanjega dela, usmerjenega v izboljšave na področju modernizacije storitev in optimizacije delovnih procesov. »Danes imamo prostor za dialog, kjer se lahko javni uslužbenci, odločevalci in strokovnjaki srečajo, izmenjajo izkušnje in oblikujejo nove rešitve za prihodnje izzive. Na konferenci bomo osvetlili ključne strateške usmeritve našega ministrstva, kot so modernizacija in optimizacija javnih storitev, nadgradnja kompetenc zaposlenih ter prenova plačnega sistema, ki so vsi bistveni elementi za prihodnost javne uprave. Verjamem, da bodo vsi ti ukrepi pripomogli k bolj učinkoviti, uporabnikom prijazni in prožni javni upravi, ki bo temeljila na transparentnosti in zaupanju. Pričakujem, da bomo skupaj začrtali jasne smernice za prihodnje aktivnosti.«
Minister je ob tem še izpostavil, da konferenca ni le dogodek, ampak začetek dolgoročnega procesa, kjer bomo usmerili javno upravo v še bolj dinamično in povezano prihodnost, ki bo prijazna in dostopna vsem našim uporabnikom. »Naš cilj je jasen – ustvariti moderno in učinkovito javno upravo, ki bo privlačna tudi za prihodnje generacije zaposlenih. Želimo, da mladi prepoznajo javno upravo kot stabilno, spodbudno in fleksibilno delovno okolje, kjer so nagrajeni za svoje delo in imajo priložnost za osebni in strokovni razvoj. Poleg tega želimo ohraniti in dodatno motivirati že zaposlene, ki so ključni za uspešno delovanje naše uprave. Prepričan sem, da bomo to dosegli z nadaljnjim sodelovanjem in s skupnimi močmi,« je še povedal mag. Props.
Prav zaposleni v javni upravi so bili rdeča nit prvega vsebinskega sklopa z naslovom Ključ do boljše uprave je v ljudeh, na katerem je generalni direktor Direktorata za javni sektor Peter Pogačar spregovoril o razvoju in ravnanju z zaposlenimi danes in jutri. »V duhu nenehnih družbenih sprememb je za zagotavljanje učinkovitih in kakovostnih javnih storitev ključno pridobiti, razvijati in zadržati usposobljene, zavzete in motivirane javne uslužbence. Z atraktivnostjo dela v javni upravi in privabljanjem mladih v sistem se sooča večina evropskih držav. Zato moramo v sistemu okrepiti karierni razvoj, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, fleksibilnost ter zavedanje o tem, da z delom v javni upravi lahko spreminjamo družbo na boljše,« je izpostavil Pogačar. Vodja Sektorja za organizacijo javnega sektorja ter za uslužbenski sistem Barbara Koželj Sladič je v nadaljevanju pozornost namenila prenovi uslužbenskega sistema, medtem ko se je vodja Sektorja za plače v javnem sektorju mag. Branko Vidič dotaknil trenutno precej aktualne teme prenove plačnega sistema. O razvoju kadrovskih procesov in pogledu naprej sta spregovorili Mojca Reinhardt in Anja Majer iz Sektorja za razvoj kadrov v javnem sektorju.
Sledil je drugi vsebinski del z naslovom Kakovostna upravna storitev za uporabnika. Vodja Službe za upravne enote mag. Mirko Stopar je spregovoril o upravnih enotah danes in jutri. »Za izvajanje upravnih storitev po meri uporabnikov moramo zagotoviti ustrezno načrtovanje in zagotavljanje virov za delo upravnih enot, povezane podatke za boljše odločanje in skupno vizijo razvoja upravnih enot v prihodnjem,« je bil jasen. Na okrogli mizi so poleg mag. Stoparja sodelovali še načelnica Upravne enote Črnomelj mag. Gordana Mikunovič, načelnik Upravne enote Škofja Loka Iztok Hostnik, generalna direktorica Direktorata za razvoj digitalnih rešitev in podatkovno ekonomijo Ministrstva za digitalno preobrazbo Kristina Valenčič in generalni direktor Geodetske uprave Republike Slovenije Tomaž Petek.
Slovenija je leta 2023 prvič pristopila k raziskavi zaupanja OECD v javne institucije. Njenim ugotovitvam je bila namenjena tretja razprava z naslovom Oblikovanje kakovostnih predpisov in javnih politike. Udeleženci okrogle mize, ki jo je vodila Genovefa Ružić, so spregovorili o tem, kako oblikovati in izvajati politike, predpise ter storitve tako, da bodo usmerjene v uporabnika in krepile zaupanje v javne institucije v Sloveniji. Ob tem so pozornost namenili tudi sodobnim in slovenskemu kontekstu prilagojenim pristopom, kot je na primer Stičišče za oblikovanje politik. Na okrogli mizi so sodelovali generalna direktorica Direktorata za okolje Ministrstva za okolje, podnebje in energijo mag. Tanja Bolte, namestnica generalne direktorice Statističnega urada Barbara Dremelj Ribič, direktor Službe Vlade RS za zakonodajo Rado Fele in vodja Sektorja za kakovost predpisov in razvojno načrtovanje Ministrstva za javno upravo dr. Til Rozman.
Prvi dan konference je zaokrožil državni sekretar Jure Trbič, ki je povzel glavna sporočila razprav in odzive udeležencev ter obenem napovedal še drugi dan tega osrednjega srečanja Ministrstva za javno upravo. Jutri bodo udeleženci spregovorili o novostih na prihodnjih lokalnih volitvah, odgovorni skrbi za stvarno premoženje in o dobrih praksah javnega naročanja.
Ob robu konference so v preddverju na stojnicah dodatno predstavljene novosti Upravne akademije v naslednjih mesecih, Informacijski sistem MUZA – kako ga čim bolj učinkovito uporabljati, Informacijski sistem Gospodar, sistem e-JN, skupno javno naročanje in sistem javnega naročanja s poudarkom na vsebinski pomoči uporabnikom. Sodelavci Direktorata za stvarno premoženje so pripravili tudi razstavo z naslovom Fotografski utrip: Obnovljene javne zgradbe, ki navdihujejo.
Več o četrtkovem programu in sodelujočih najdete v programu konference.