Skoči do osrednje vsebine

Na konferenci JUTRI spregovorili o trendih, razvojnih priložnostih in izzivih javne uprave

Zaključila se je konferenca JUTRI: Javna uprava – trendi, razvojne priložnosti, izzivi, ki je v dveh dneh postregla s šestimi razpravami na temo javne uprave. Direktorji in vodje služb z Ministrstva za javno upravo ter drugi predstavniki javnih institucij so zadnji dan spregovorili o novostih na lokalnih volitvah, odgovorni skrbi za stvarno premoženje in dobrih praksah javnega naročanja.

Četrtkovo dogajanje je začel državni sekretar Jure Trbič, ki je povzel vsebino in odzive razprav prvega dne ter obenem napovedal četrtkov program. Ta se je začel z okroglo mizo z naslovom Novosti na prihodnjih lokalnih volitvah. O spremembah pri izvedbi volitev in vodenju volilnih kampanj je spregovorila v. d. generalne direktorice Direktorata za lokalno samoupravo, nevladne organizacije in politični sistem mag. Mateja Prešern. »Prihodnje redne lokalne volitve, ki bodo leta 2026, prinašajo pomembne novosti tako za volilne organe, občinske uprave, ministrstva in organizatorje volilnih kampanj kot tudi za kandidate. Spremembe bodo predvsem pri vodenju volilnih kampanj zaradi poenotenih pravil političnega oglaševanja v okviru Evropske unije, glede na predlog novele Zakona o lokalnih volitvah, ki je v zakonodajnem postopku, pa tudi pri varstvu volilne pravice,« je izpostavila. Na okrogli mizi, ki jo je moderiral vodja Sektorja za lokalno samoupravo dr. Roman Lavtar, je Prešernova spregovorila o volilnem oglaševanju in s tem povezano uredbo EU. Ostali člani omizja so se osredotočili na brezplačna plakatna mesta (mag. Petra Zemljič), varstvo volilne pravice – volilni spori (Helena Kavčič), zagotavljanje enakosti volilne pravice (dr. Aldijana Ahmetović), volitve ožjih delov občin (Zlata Čibej, Občina Ajdovščina) in informacijsko podporo (Rosana Klančnik, Mestna občina Maribor).

V drugem vsebinskem sklopu z naslovom Odgovorna skrb za stvarno premoženje so se udeleženci okrogle mize sprehodili skozi sistem ravnanja s stvarnim premoženjem države, odgovorili na vprašanji, kaj država ima in kako s tem ravna, ter predstavili možnosti za izboljšano sodelovanje med državo in samoupravnimi lokalnimi skupnostmi na področju upravljanja z nepremičninami. Generalna direktorica Direktorata za stvarno premoženje Maja Pogačar je spregovorila o državnih nepremičninah, in sicer kaj država ima in kako s tem ravna. Namestnik generalne direktorice Direktorata za stvarno premoženje Matija Mrzel je v nadaljevanju predstavil strateško finančno načrtovanje nepremičnega fonda države in izzive, s katerimi se sooča. O primeru dobre prakse s področja investicij in projektih, ki sledijo, je spregovoril vodja Sektorja za investicije Tomaž Ojo. Informacijski sistem Gospodar in digitalizacijo nepremičninskega poslovanja pa je predstavila vodja projekta Petra Kralj. Metka Smrdel iz Direktorata za stvarno premoženje je ta vsebinski sklop zaokrožila z vsebino s področja stvarnega premoženja s poudarkom na spletni javni dražbi.

Slovenija se – kot večina držav članic Evropske unije - sooča z nizko stopnjo konkurence na področju javnega naročanja. Posledično je tudi povprečno število oddanih ponudb na javna naročila v Sloveniji nizko. Kaj lahko za dvig konkurenčnosti storimo kot nosilci sistema javnega naročanja, so na konferenci spregovorili udeleženci zadnje okrogle mize z naslovom Dobre prakse javnega naročanja spodbujajo konkurenčnost. Da je sistem javnega naročanja v precepu med učinkovitostjo in strateškimi politikami, je izpostavil generalni direktor Direktorata za javno naročanje Sašo Matas in dodal, da je zato nujno treba iskati rešitve v profesionalizaciji in uporabi umetne inteligence. Vodja Sektorja za sistem javnega naročanja mag. Urška Skok Klima, ki je vodila okroglo mizo, se je osredotočila na sistemske institute, ki lahko povečajo konkurenčnost, medtem ko je Uroš Izlakar iz Sektorja za e-poslovanje, svetovanje in analitiko spregovoril o digitalnih orodjih v javnem naročanju.

Ob robu konference so bile v preddverju na stojnicah dodatno predstavljene novosti Upravne akademije v naslednjih mesecih, Informacijski sistem MUZA – kako ga čim bolj učinkovito uporabljati, Informacijski sistem Gospodar, sistem e-JN, skupno javno naročanje in sistem javnega naročanja s poudarkom na vsebinski pomoči uporabnikom. Sodelavci Direktorata za stvarno premoženje so pripravili tudi razstavo z naslovom Fotografski utrip: Obnovljene javne zgradbe, ki navdihujejo.