Podpisana pogodba za nadgradnjo osrednjega dela železniške postaje Ljubljana
Po več kot 20 letih raznih pravnih in drugih zapletov je podpisana pogodba za gradnjo železniške postaje Ljubljana, ki jo naša prestolnica potrebuje in si jo tudi zasluži. Na predlog konzorcija izvajalcev bo postaja zgrajena v roku 22 mesecev od uvedbe v delo, ki jo načrtujemo v prihodnjem tednu.
Fazi B in C nadgradnje železniške postaje Ljubljana obsegata nadgradnjo tirov z optimizacijo tirne sheme ter izvedbo šestih novih peronov na območju postaje (dva bočna in štirje otočni peroni) z nadstreški in s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe. Za varen in lažji dostop potnikov do peronske infrastrukture bo zgrajen nov nadhod s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod. Nadhod bo omogočal peš povezavo med središčem mesta in Bežigradom (z Masarykove do Vilharjeve ceste). V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike, sanitarije in podobno. Predvidena je rekonstrukcija in razširitev obstoječega podhoda z ločenim podvozom za kolesarje ter ločenimi površinami za pešce pod vsemi postajnimi tiri, vključno z izvedbo dvigal za dostope na perone. Izvedena bo nadgradnja in prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter nova vozna mreža. Železniška postaja bo povezana tudi z novo avtobusno Ljubljana.
Predvideno je sofinanciranje projekta s povratnimi evropskimi sredstvi iz Načrta za okrevanje in odpornost.