Skoči do osrednje vsebine

Podeljene so nagrade Republike Slovenije na področju šolstva za leto 2024

V Linhartovi dvorani ljubljanskega Cankarjevega doma se je pod okriljem Ministrstva za vzgojo in izobraževanje odvila tradicionalna slovesna podelitev nagrad Republike Slovenije na področju šolstva.
Predsednik vlade dr. Robert Golob, minister za vzgojo in izobraževanje dr. Darjo Felda z nagrajenci na odru Linhartove dvorane

Predsednik vlade dr. Robert Golob minister za vzgojo in izobrazevanje dr. Darjo Felda z nagrajenci in predsednikom odbora | Avtor: STA

Nagrade Republike Slovenije na področju šolstva so najvišje državne nagrade s področja šolstva in jih pod današnjim imenom podeljujemo že od leta 1994. Nagrade so sicer naslednice tako imenovanih Žagarjevih nagrad, ki so jih prvič podelili že leta 1966. Nagrajence na podlagi javnega razpisa izbere nagradni odbor, prejemniki pa so lahko posamezniki, skupine, zavodi ali druge organizacije, ki so izkazale izjemne dosežke ali življenjsko delo na področju vzgoje in izobraževanja.

Letošnjih nagrajencev je enajst – pet nagrad so prejeli posamezniki za življenjsko delo na področju vzgoje in izobraževanja, šest pa je takšnih, ki so priznanje prejeli na podlagi izstopajočih oziroma izjemnih dosežkov. To so Katarina Alič, prejemnica nagrade za izjemne dosežke na področju predšolske vzgoje; Aleš Žitnik, prejemnik nagrade za življenjsko delo na področju osnovnega šolstva; mag. Ferdinand Humski, prejemnik nagrade za izjemne dosežke na področju srednjega šolstva, Katja Pavlič Škerjanc in mag. Franc Rozman, prejemnika nagrade za življenjsko delo na področju srednjega šolstva, dr. Silva Bratož, prejemnica nagrade za izjemne dosežke na področju visokega šolstva, dr. Tanja Urbančič, prejemnica nagrade za življenjsko delo na področju visokega šolstva, Natalija Žalec, prejemnica nagrade za izjemne dosežke na področju izobraževanja odraslih, dr. Vanja Riccarda Kiswarday, prejemnica nagrade za izjemne dosežke na področju posebnih potreb, Ambrož Čopi, prejemnik nagrade za izjemne dosežke na področju glasbenega šolstva in Alberto Scheriani, prejemnik nagrade za življenjsko delo na področju narodnosti.

Predsednik Odbora za podeljevanje nagrad Republike Slovenije na področju šolstva, prof. dr. Boris Aberšek je uvodoma pričel s poročilom letošnjega izbora in se ob tem zahvalil vsem sodelujočim, predvsem pa letošnjim nagrajencem, saj so »svetel zgled vsem sodelavcem v vzgoji in izobraževanju« in s tem nakazujejo pomen učiteljstva v družbi.

Nagrajence, ministra za vzgojo in izobraževanje v odstopu, dr. Darja Feldo, člane odbora za podeljevanje nagrad in ostale visoke goste je v vlogi častnega gosta nagovoril še predsednik Vlade Republike Slovenije, dr. Robert Golob.

Predsednik vlade se je zahvalil vsem, ki predano in požrtvovalno opravljajo delo na področju vzgoje in izobraževanja. Poudaril je še, da je področje vzgoje in izobraževanja ena od prioritet vlade in izrazil zadovoljstvo, da je vlada po petnajstih letih prvič sprejela in izpogajala s sindikati prenovo plačnega sistema v javnem sektorju.

Čestital je vsem nagrajenkam in nagrajencem, tako za izjemne dosežke kot za življenjsko delo. »Vsem ste nam v navdih. Ponosen na vas in bodite ponosni nase. Vi ste tisti, na katerih temelji celoten razvoj naše družbe. Brez znanja ne more biti razvoja. Vi ste prvi, ki to znanje posredujete naprej,« se je ob koncu svojega nagovora predsednik vlade, dr. Robert Golob še posebej zahvalil vsem učiteljicam in učiteljem.

Po razgibanem spremljevalnem programu, ki so ga pripravili mladi glasbeniki, je nazadnje na oder stopila še predstavnica letošnjih nagrajencev, dr. Silva Bratož, ki je prejela nagrado za izjemne dosežke na področju visokega šolstva.

»Dandanes dostop do izobraževanja pogosto jemljemo kot nekaj danega in samoumevnega. Samoumevno se nam zdi, da lahko obiskujemo šolo, da imamo dostop do predanih učiteljev in da živimo v družbi, ki ceni znanje. Zdi se nam, da nam vse to enostavno pripada. A če se za trenutek ozremo v preteklost, lahko kmalu ugotovimo, da je bilo izobraževanje nekoč privilegij za redke, vse prej kot samoumevna in temeljna pravica,« je razmišljala nagrajenka in nazadnje odločevalce spodbudila k neprekinjeni skrbi za dostopno in kakovostno izobraževanje, ki je po njenih besedah »dota naše prihodnosti«.