Skoči do osrednje vsebine

Minister za vzgojo in izobraževanje dr. Vinko Logaj o trajnostnem razvoju šolskega prostora

Na Bledu se je pričela odvijati prva Nacionalna konferenca o vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj VITRAŽ, več kot 200 zbranih strokovnih delavcev in ravnateljev vrtcev in šol ter izobraževalcev odraslih in predstavnikov nevladnih organizacij pa je uvodoma nagovoril tudi novi minister za vzgojo in izobraževanje, dr. Vinko Logaj.

Minister za vzgojo in izobraževanje dr. Vinko Logaj med uvodnim nagovorom Nacionalne konference VITRAŽ

Minister za vzgojo in izobraževanje, dr. Vinko Logaj | Avtor: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje

Dvodnevna Nacionalna konferenca o vzgojo in izobraževanju VITRAŽ je ob izidu poročila evropskega omrežja Eurydice Učenje za trajnostnost v Evropi nastala pod okriljem slovenske enote Eurydice, ki deluje na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje. Pri zasnovi in izvedbi programa konference sodelujejo Zavod Republike Slovenije  za šolstvo, Center za poklicno izobraževanje, Pedagoški inštitut, Center za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja, Andragoški Center Slovenije, Center za šolske in obšolske dejavnosti in ARNES.

Bogat program konference, namenjene ozaveščanju o ključni vlogi vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, zasleduje cilje osvetlitve stanja v domačem in mednarodnem okolju, seznanjanja z novostmi v slovenskem prostoru, omogočiti izmenjavo dobrih praks in različnih pogledov, nenazadnje pa predvsem opredeliti bodoče izzive ter na ta način navdihniti strokovne delavce za nadaljnje delo.

Udeležence je na prizorišču Festivalne dvorane Bled uvodoma nagovoril minister za vzgojo in izobraževanje, dr. Vinko Logaj, ki je osvetlil pomen celovitega pristopa na tem področju. Pri tem je izpostavil okoljski, ekonomski  in družbeni vidik. To pomeni, da bo šola prihodnosti pri svojem delovanju morala intenzivneje vključevati okoljske vsebine v kontekstu človekovega vpliva, poleg tega pa se še bolj osredotočati na socialno pravičnost, solidarnost oziroma pomen življenja v skupnosti.

V tem oziru je minister Logaj spregovoril še o konceptu učnega prostora prihodnosti, ki med drugim vključuje smiselno rabo digitalnih tehnologij, fleksibilnejšo zasnovo učilnic, pa tudi naravno okolje kot ključen del učnega procesa.

»Raziskave kažejo, da stik z naravo spodbuja kreativnost, izboljšuje koncentracijo ter zmanjšuje stres in tesnobo, kar so ključni dejavniki pri ustvarjanju spodbudnega učnega okolja,« je o krepitvi sozvočja z naravo spregovoril minister za vzgojo in izobraževanje. Minister je nazadnje poudaril še osnovni  namen konference, to je z vsebinskimi razpravami nakazati smernice delovanja za zaposlene v vzgoji in izobraževanju in prispevati k razvoju idej za aktivnosti na področju trajnostnega razvoja pri delu z učenci. »Naša skupna naloga je, da zagotovimo, da bo izobraževanje temeljilo na vrednotah trajnosti, solidarnosti in spoštovanja narave, saj je to edina pot k trajnostni prihodnosti,« je svoje besede sklenil minister za vzgojo in izobraževanje, dr. Vinko Logaj.

Konferenca VITRAŽ se bo z bogatim programom odvijala do vključno četrtka, 17. oktobra, več o programu, vključno s predavatelji, predavanji, delavnicami in dodatnim gradivom pa najdete na spletnem mestu konference